Zaklady_pedagogiky_a_edukace_v_osetrovatelstvi
-
Zaklady_pedagogiky_a_edukace_v_osetrovatelstvi
-
Nyní studovat1 Předmět a cíle pedagogiky
-
Nyní studovat2 Výchova jako součást pedagogického procesu
-
Nyní studovat3 Vymezení základních pojmů v edukaci
-
Nyní studovat4 Vztah pedagogiky a ošetřovatelství
-
Nyní studovat5 Prostředí výchovy a role školy
-
Nyní studovat6 Proces edukace ve zdravotnickém zařízení
-
Nyní studovat7 Analýza dílčích fází edukačního procesu
-
•7.1 Cíle výuky
-
•7.2 Faktory ovlivňující edukaci
-
•7.3 Formy edukace
-
•7.4 Metody výuky
-
•7.5 Organizační formy výuky
-
•7.6 Materiálně didaktické prostředky
-
•7.7 Hodnocení výsledků výuky – evaluace výsledků výuky
-
•7.8 Styly vedení studentů - pacientů
-
•7.9 Kritéria hodnocení – hospitace u sestry edukátorky
-
-
Nyní studovat8 Edukační ošetřovatelská dokumentace
-
Nyní studovat9 Komunikace v edukačním procesu
-
•9.1 Obecné podmínky komunikace
-
•9.2 Druhy komunikace v ošetřovatelství
-
•9.3 Podmínky efektivní (produktivní) komunikace
-
•9.4 Komunikační překážky bránící navázání prvního kontaktu
-
•9.5 Shoda v komunikaci – kongruentnost
-
•9.6 Rovina vztahu zdravotník a pacient
-
•9.7 Nemoc jako náročná životní situace
-
•9.8 Postoje člověka k nemoci
-
•9.9 Iatropatogenie a sorrorigenie
-
•9.10 Hospitalismus
-
-
Nyní studovat10 Osobnost edukátora
-
Nyní studovat11 Výchova a vzdělávání ve vztahu k udržení a obnovení zdraví
-
Nyní studovat12 Modelové situace z klinické praxe
-
Nyní studovat13 Souhrnné testovací otázky
-
11.5 Zdravotní výchova
11.5 Zdravotní výchova
Zdravotní výchova je systematickou výchovně vzdělávací činností zaměřenou na vytváření správných vědomostí, dovednost, návyků a postojů v otázkách ochrany zdraví a zdravého životního stylu a je prostředkem prevence onemocnění:
- zdraví a také zdravotní výchova se týká tělesné, duševní, sociální, emocionální, duchovní a společenské stránky člověka,
- zdravotní výchova je celoživotní proces, který pomáhá lidem měnit se a přizpůsobovat životním podmínkám v každém období jejich života,
- zdravotní výchova se zajímá o lidi ve všech fázích zdraví a nemoci, od zcela zdravých až po chronicky nemocné a invalidní, snaží se o co největší využití schopností každého člověka zdravě žít,
- je zaměřena na jednotlivce, rodiny, skupiny občanů i celé komunity,
- snaží se pomáhat lidem získat soběstačnost, pracovat na zlepšení životních podmínek a usnadnit lidem volbu zdravého životního stylu,
- zahrnuje formální a neformální učení, využívá široké spektrum metod,
- zdravotní výchova má mnoho cílů včetně poskytování informací, změn v postojích lidí, změn v chování a sociálních změn.
Pojetí zdravotní výchovy: medicínské, behaviorální, vzdělávací, výchova kontrolovaná vychovávanými osobami, sociální pojetí:
1. medicínské pojetí - cílem tohoto přístupu je pokusit se zabránit vzniku nemocí a invalidity, tento přístup zahrnuje medicínskou intervenci za účelem prevence nebo zmírnění nemoci,
2. behaviorální pojetí - cílem tohoto přístupu je změnit postoje a chování lidí tak, aby přijaly zdraví životní styl,
3. vzdělávací pojetí - cílem je poskytovat vhodné informace, aby byli lidé dostatečně poučeni dříve, než učiní nějaké rozhodnutí a aby svobodně rozhodovali o svém chování, toto pojetí se oproti předcházejícím dvěma nesnaží přenášet na lidi vlastní postoje pracovníka zdravotní výchovy, ani se nesnaží lidi k něčemu nutit,
4. výchova kontrolovaná vychovávanými osobami,
5. sociální pojetí - cílem tohoto přístupu je změnit životní podmínky tak, aby umožňovaly volbu zdravějšího způsobu života, zahrnuje politické a sociální činnosti, které mají významný společenský dopad, jediný správný způsob zdravotní výchovy neexistuje.
-
Zaklady_pedagogiky_a_edukace_v_osetrovatelstvi
-
Nyní studovat1 Předmět a cíle pedagogiky
-
Nyní studovat2 Výchova jako součást pedagogického procesu
-
Nyní studovat3 Vymezení základních pojmů v edukaci
-
Nyní studovat4 Vztah pedagogiky a ošetřovatelství
-
Nyní studovat5 Prostředí výchovy a role školy
-
Nyní studovat6 Proces edukace ve zdravotnickém zařízení
-
Nyní studovat7 Analýza dílčích fází edukačního procesu
-
•7.1 Cíle výuky
-
•7.2 Faktory ovlivňující edukaci
-
•7.3 Formy edukace
-
•7.4 Metody výuky
-
•7.5 Organizační formy výuky
-
•7.6 Materiálně didaktické prostředky
-
•7.7 Hodnocení výsledků výuky – evaluace výsledků výuky
-
•7.8 Styly vedení studentů - pacientů
-
•7.9 Kritéria hodnocení – hospitace u sestry edukátorky
-
-
Nyní studovat8 Edukační ošetřovatelská dokumentace
-
Nyní studovat9 Komunikace v edukačním procesu
-
•9.1 Obecné podmínky komunikace
-
•9.2 Druhy komunikace v ošetřovatelství
-
•9.3 Podmínky efektivní (produktivní) komunikace
-
•9.4 Komunikační překážky bránící navázání prvního kontaktu
-
•9.5 Shoda v komunikaci – kongruentnost
-
•9.6 Rovina vztahu zdravotník a pacient
-
•9.7 Nemoc jako náročná životní situace
-
•9.8 Postoje člověka k nemoci
-
•9.9 Iatropatogenie a sorrorigenie
-
•9.10 Hospitalismus
-
-
Nyní studovat10 Osobnost edukátora
-
Nyní studovat11 Výchova a vzdělávání ve vztahu k udržení a obnovení zdraví
-
Nyní studovat12 Modelové situace z klinické praxe
-
Nyní studovat13 Souhrnné testovací otázky
-