Informační systémy ve zdravotnictví

4.14 Záhlaví a zápatí listu

Stejně jako u aplikace MS Word můžete i v Excelu nastavit, aby se při tisku daného listu zobrazovaly na všech stránkách v horní a dolní části stránky (záhlaví a zápatí stránky) upřesňující informace.  Obvykle se do těchto oblastí umísťují pole vkládající číslování stránek, automaticky aktualizované datum nebo název sešitu a listu.
Aktivace oblastí záhlaví a zápatí se provede tlačítkem Záhlaví a zápatí, které se nalézá na kartě Vložení ve skupině Text. K zobrazení těchto oblastí dojde i v případě, pokud nastavíte Rozložení stránky (karta Zobrazení, skupina Zobrazení sešitů, tlačítko Rozložení stránky).
V záhlaví a zápatí se zobrazí tři oblasti, do kterých lze zapisovat text, nebo pomocí karty Návrh, která bude při tomto nastavení též zobrazena, vkládat potřebná pole.
 
 
Práci se záhlavím a zápatím můžete ukončit tak, že vyberete libovolnou buňku na daném listu a na kartě Zobrazení ve skupině Zobrazení sešitů vyberete volbu Normálně.