Komunikace
-
Komunikace
-
Nyní studovat1 Komunikace - matrice lidského života
-
Nyní studovat2 Nové pohledy v humanitních vědách
-
Nyní studovat3 Nový společenský fenomén ve XX. stol.
-
•3.1 Člověk a svět v systémově holistickém pojetí – vznik, teorie, determinanty
-
•3.2 Vibrační systémy
-
•3.3 Holografické paradigma a evoluce v energii
-
•3.4 Holistický světový názor
-
•3.5 David Bohm a jeho pohled na novou skutečnost (1917 - 1992)
-
•3.6 Pohled Karla Pribrama (*1919)
-
•3.7 Rozpory v porozumění, rozpory v komunikaci
-
•3.8 Komunikace ve vnějším a vnitřním světě člověka
-
-
Nyní studovat4 Komunikace – sdílení informace
-
Nyní studovat5 Komunikace - úspěch - dávání
-
•5.1 Bližší poznání dialektiky principů dávání a přijímání
-
•5.2 Principy polarity jako zákonitosti duality a lidské komunikace
-
•5.3 Protiklady určují dvě základní energie lidského života
-
•5.4 Láska a strach - dvě základní polaritní energie, které utvářejí lidské vztahy
-
•5.5 Přijímání a dávání jako podstata kreativní energie
-
•5.6 Shrnutí tématu
-
-
Nyní studovat6 Nové pohledy v teorii poznání – noetice
-
Nyní studovat7 Komunikace jako podmínka každého sociálního vztahu
-
Nyní studovat8 Verbální komunikace
-
Nyní studovat9 Osobní zóny v komunikaci
-
Nyní studovat10 Rozhovor, přednes, tón řeči, hlas
-
Nyní studovat11 Význam rozhovoru, kritéria úspěšné komunikace
-
Nyní studovat12 Sdělování činy - konativní složka komunikace
-
Nyní studovat13 Základní faktory ovlivňující komunikaci
-
Nyní studovat14 Další faktory ovlivňující komunikaci mezi jednotlivci a ve skupině
-
Nyní studovat15 Prostorová komunikace a aspekty celkového vzhledu
-
Nyní studovat16 Nonverbální komunikace
-
Nyní studovat17 Doprovodné signály těla
-
Nyní studovat18 Neverbální komunikace ve vnějším vyjádření
-
Nyní studovat19 Další faktory nonverbální komunikace
-
Nyní studovat20 Význam komunikace pro sestru a pacienta (klienta)
-
Nyní studovat21 Psychosomatické bloky v komunikaci
-
Nyní studovat22 Asertivita v komunikaci
-
Nyní studovat23 Hierarchie energoinformačních vazeb v lidské komunikaci
-
Nyní studovat24 Témata levého a pravého mozku
-
Nyní studovat25 Komunikace a informace v symbolech
-
Nyní studovat26 Paradigmata a principy v životě společnosti determinují lidskou komunikaci
-
Nyní studovat27 Etika charakteru a etika osobnosti v komunikaci
-
Nyní studovat28 Komunikační cesty srdce
-
•28.1 Uskutečnění volby - rozhodování
-
•28.2 Komunikační cesty srdce
-
•28.3 Srdce jako integrující činitel v rozvoji osobnosti
-
•28.4 Naše srdce aktivují naše těla
-
•28.5 Bioenergetické hledisko v tématech srdce
-
•28.6 Souvislost srdce se čtvrtou – centrální čakrou - Nahátou
-
•28.7 Srdce jako jádro úzdravy člověka – význam laskavosti a empatii v přístupu sester
-
-
Nyní studovat29 Některé techniky pro práci s podvědomou oblastí
-
Nyní studovat30 Zlatá pravidla sebeúcty
-
•30.1 Úspěch - výsledek sebeuvědomění
-
•30.2 Úspěch jako poznání
-
•30.3 Sebereflexe, sebeuvědomění a autoregulace osobnosti
-
•30.4 Vnitřní komunikace ve spojitosti s Egem
-
•30.5 Základy bioenergetické komunikace a terapie v díle Alexandra Lowena
-
•30.6 Závěry ke změnám osobnosti v rámci jejího růstu
-
•30.7 Typické obranné mechanizmy se promítají do třech základních rovin
-
•30.8 Tyto krize a psychické bolesti je možno řešit
-
•30.9 Fenomén odpuštění má své místo v terapii
-
-
Nyní studovat31 Souhrnné testovací otázky
-
3.7 Rozpory v porozumění, rozpory v komunikaci
3.7 Rozpory v porozumění, rozpory v komunikaci
Základní kořeny rozporů mezi filozofií materializmu, jejímž produktem je současná věda a prastarými texty o Univerzálním vědomí, které utvářelo tento svět včetně jeho fyzických a duchovních aspektů, se mohou z části nacházet ve velmi nízké aktivizaci mozkové kapacity člověka, to je 5-7 % celkové kapacity mozku.
Lidský mozek je konstruován tak, že obě hemisféry pracují defakto odděleně a jsou málokdy v harmonii. Levá hemisféra je zdrojem racionálního, materialistického a technokratického myšlení, kdežto pravá hemisféra je sídlem pocitového, duchovního, holotropního myšlení (WIESNER, 2007).
Toto zablokování myšlenkového propojení mezi oběma hemisférami, které je navíc významným plodem karteziánské filozofie, způsobilo, že jen menší část lidí využívá pravou mozkovou hemisféru a je schopna přemýšlet a tvořit pod vlivem aspektů jemnohmotného světa. Přesto můžeme tyto lidi v omezené míře najít mezi umělci, některými vědci a lidmi v kontaktu s přírodou a se zvířaty. Méně je jich však mezi lékaři, učiteli a racionalistickými vědci, stejně jako mezi profesemi, pohybujícími se v oblasti byznysu – tedy jakékoliv formy hromadění.
Pro první skupinu není iracionalitou vědomí souběžné existence materiálního a duchovního světa. Oproti tomu technokraté, jejichž vědomí je vázáno výhradně k levé mozkové hemisféře, jsou schopni pochopit pouze takové aspekty bytí (jsoucna), které jim zprostředkovává pět tělesných smyslů.
Pro materialisty a ateisty, kteří uchopují svět právě prostřednictvím svých pěti smyslů a jinou existenci neuznávají, je svět, který je obklopuje - který vidí, pociťují, slyší, hmatají, chutnají a vyciťují, jen základním neměnným jsoucnem, mezi alfou a omegou - mezi zrozením a smrtí. Nic víc.
Pro pracovníka ve zdravotnictví, zvláště pro sestru je potřebné pochopit principy skutečné celistvosti člověka, aby mohla naprosto reálně pomoci obnovit energetickou nerovnováhu a podílet se na nastolení uzdravovacích procesů.
Ale svět může mít mnoho rozmanitých podob. Pro miminko je celým světem teplo a tvář matky, která se nad ním sklání. Pro jinocha v rozvoji puberty je světem vše, na co momentálně nemůže dosáhnout, dospělému muži je světem vše, na co dohlédne, co může uchopit, svými smysly ověřit a prožít. Starci je světem vše, co představují zkušenosti a vzpomínky jeho vědomí. Východní filozofie již od pradávných časů nazývá reálný svět „Maiou“, světem iluzí a přeludů. Stejně viděl svět i Platón, nazýval jej světem idejí.
V celé historii světa patřily informace k velmi ceněnému artiklu. Ve všech kulturách se s informacemi nakládalo s ohledem k jejich míře důležitosti, buď ve prospěch celku, nebo jednotlivce, ale když se jednalo o moc, kontrolu a ovládání druhého člověka, tak se určité informace utajovaly, nebo záměrně zkreslovaly. Základní informace o světě, o životě, o stanovených zákonech – světských i církevních, o vědě a o člověku vůbec, sdělovala základní paradigmata světových názorů a náboženství.
Zde pokračuje dilema zmíněného filozofického rozporu pro materialistu, vychovaného scholastickými karteziánskými poučkami, který stále vyžaduje ověřitelné důkazy situací a jevů, které se vymykají jeho zkušenostem.
,,Celá premisa karteziánské filozofie a její vědecké disciplíny jsou založeny na předpokladu, že svět, jenž nás obklopuje je matematicky propočítatelný a fyzikálně předvídatelný, proto nemůže existovat nic, co se vymyká matematickým propočtům“ (WIESNER, 2007, s. 39-40).
Že nadsmyslový či mimosmyslový svět existuje, mnozí vědí, není však dosud možné předložit prokazatelný obraz světa existujícího mimo dosah našich pěti smyslů. Prožívání tohoto světa je stále věcí osobní zkušenosti, osobního prožitku, který je současnými dostupnými metodami neprokazatelný.
-
Komunikace
-
Nyní studovat1 Komunikace - matrice lidského života
-
Nyní studovat2 Nové pohledy v humanitních vědách
-
Nyní studovat3 Nový společenský fenomén ve XX. stol.
-
•3.1 Člověk a svět v systémově holistickém pojetí – vznik, teorie, determinanty
-
•3.2 Vibrační systémy
-
•3.3 Holografické paradigma a evoluce v energii
-
•3.4 Holistický světový názor
-
•3.5 David Bohm a jeho pohled na novou skutečnost (1917 - 1992)
-
•3.6 Pohled Karla Pribrama (*1919)
-
•3.7 Rozpory v porozumění, rozpory v komunikaci
-
•3.8 Komunikace ve vnějším a vnitřním světě člověka
-
-
Nyní studovat4 Komunikace – sdílení informace
-
Nyní studovat5 Komunikace - úspěch - dávání
-
•5.1 Bližší poznání dialektiky principů dávání a přijímání
-
•5.2 Principy polarity jako zákonitosti duality a lidské komunikace
-
•5.3 Protiklady určují dvě základní energie lidského života
-
•5.4 Láska a strach - dvě základní polaritní energie, které utvářejí lidské vztahy
-
•5.5 Přijímání a dávání jako podstata kreativní energie
-
•5.6 Shrnutí tématu
-
-
Nyní studovat6 Nové pohledy v teorii poznání – noetice
-
Nyní studovat7 Komunikace jako podmínka každého sociálního vztahu
-
Nyní studovat8 Verbální komunikace
-
Nyní studovat9 Osobní zóny v komunikaci
-
Nyní studovat10 Rozhovor, přednes, tón řeči, hlas
-
Nyní studovat11 Význam rozhovoru, kritéria úspěšné komunikace
-
Nyní studovat12 Sdělování činy - konativní složka komunikace
-
Nyní studovat13 Základní faktory ovlivňující komunikaci
-
Nyní studovat14 Další faktory ovlivňující komunikaci mezi jednotlivci a ve skupině
-
Nyní studovat15 Prostorová komunikace a aspekty celkového vzhledu
-
Nyní studovat16 Nonverbální komunikace
-
Nyní studovat17 Doprovodné signály těla
-
Nyní studovat18 Neverbální komunikace ve vnějším vyjádření
-
Nyní studovat19 Další faktory nonverbální komunikace
-
Nyní studovat20 Význam komunikace pro sestru a pacienta (klienta)
-
Nyní studovat21 Psychosomatické bloky v komunikaci
-
Nyní studovat22 Asertivita v komunikaci
-
Nyní studovat23 Hierarchie energoinformačních vazeb v lidské komunikaci
-
Nyní studovat24 Témata levého a pravého mozku
-
Nyní studovat25 Komunikace a informace v symbolech
-
Nyní studovat26 Paradigmata a principy v životě společnosti determinují lidskou komunikaci
-
Nyní studovat27 Etika charakteru a etika osobnosti v komunikaci
-
Nyní studovat28 Komunikační cesty srdce
-
•28.1 Uskutečnění volby - rozhodování
-
•28.2 Komunikační cesty srdce
-
•28.3 Srdce jako integrující činitel v rozvoji osobnosti
-
•28.4 Naše srdce aktivují naše těla
-
•28.5 Bioenergetické hledisko v tématech srdce
-
•28.6 Souvislost srdce se čtvrtou – centrální čakrou - Nahátou
-
•28.7 Srdce jako jádro úzdravy člověka – význam laskavosti a empatii v přístupu sester
-
-
Nyní studovat29 Některé techniky pro práci s podvědomou oblastí
-
Nyní studovat30 Zlatá pravidla sebeúcty
-
•30.1 Úspěch - výsledek sebeuvědomění
-
•30.2 Úspěch jako poznání
-
•30.3 Sebereflexe, sebeuvědomění a autoregulace osobnosti
-
•30.4 Vnitřní komunikace ve spojitosti s Egem
-
•30.5 Základy bioenergetické komunikace a terapie v díle Alexandra Lowena
-
•30.6 Závěry ke změnám osobnosti v rámci jejího růstu
-
•30.7 Typické obranné mechanizmy se promítají do třech základních rovin
-
•30.8 Tyto krize a psychické bolesti je možno řešit
-
•30.9 Fenomén odpuštění má své místo v terapii
-
-
Nyní studovat31 Souhrnné testovací otázky
-