Zaklady_pedagogiky_a_edukace_v_osetrovatelstvi
-
Zaklady_pedagogiky_a_edukace_v_osetrovatelstvi
-
Nyní studovat1 Předmět a cíle pedagogiky
-
Nyní studovat2 Výchova jako součást pedagogického procesu
-
Nyní studovat3 Vymezení základních pojmů v edukaci
-
Nyní studovat4 Vztah pedagogiky a ošetřovatelství
-
Nyní studovat5 Prostředí výchovy a role školy
-
Nyní studovat6 Proces edukace ve zdravotnickém zařízení
-
Nyní studovat7 Analýza dílčích fází edukačního procesu
-
•7.1 Cíle výuky
-
•7.2 Faktory ovlivňující edukaci
-
•7.3 Formy edukace
-
•7.4 Metody výuky
-
•7.5 Organizační formy výuky
-
•7.6 Materiálně didaktické prostředky
-
•7.7 Hodnocení výsledků výuky – evaluace výsledků výuky
-
•7.8 Styly vedení studentů - pacientů
-
•7.9 Kritéria hodnocení – hospitace u sestry edukátorky
-
-
Nyní studovat8 Edukační ošetřovatelská dokumentace
-
Nyní studovat9 Komunikace v edukačním procesu
-
•9.1 Obecné podmínky komunikace
-
•9.2 Druhy komunikace v ošetřovatelství
-
•9.3 Podmínky efektivní (produktivní) komunikace
-
•9.4 Komunikační překážky bránící navázání prvního kontaktu
-
•9.5 Shoda v komunikaci – kongruentnost
-
•9.6 Rovina vztahu zdravotník a pacient
-
•9.7 Nemoc jako náročná životní situace
-
•9.8 Postoje člověka k nemoci
-
•9.9 Iatropatogenie a sorrorigenie
-
•9.10 Hospitalismus
-
-
Nyní studovat10 Osobnost edukátora
-
Nyní studovat11 Výchova a vzdělávání ve vztahu k udržení a obnovení zdraví
-
Nyní studovat12 Modelové situace z klinické praxe
-
Nyní studovat13 Souhrnné testovací otázky
-
7.6.1 Klasifikace materiálních didaktických prostředků
7.6.1 Klasifikace materiálních didaktických prostředků
a) Učební pomůcky
Originální předměty a reálné skutečnosti:
- přírodniny,
- výtvory a výrobky,
- jevy a děje - fyzikální, chemické, biologické.
Zobrazení a znázornění předmětů a skutečností:
- modely - statické, funkční, stavebnicové,
- zobrazení,
a) prezentované přímo (školní obrazy, fotografie, mapy),
b) prezentované pomocí didaktické techniky (statické, dynamické),
- zvukové záznamy - magnetické optické.
Textové pomůcky:
- učebnice - klasické programové,
- pracovní materiály - pracovní sešity, studijní návody, sbírky úloh, tabulky, atlasy.
Pořady a programy prezentované didaktickou technikou:
- pořady - diafonové, televizní, rozhlasové,
- programy - pro vyučující stroje, výukové soustavy či počítače.
Speciální pomůcky:
- studentské experimentální soustavy,
- pomůcky pro tělesnou výchovu atd.
b) Technické výukové prostředky:
Auditivní technika:
- magnetofony, gramofony, školní rozhlas, sluchátková souprava, přehrávače CD.
Vizuální technika:
- pro diaprojekci,
- pro zpětnou projekci,
- pro dynamickou projekci.
Audiovizuální technika:
- pro projekci diafonu,
- filmové projekty,
- magnetoskopy, videorekordéry,
- videotechnika, televizní technika,
- multimediální systémy na bázi počítačů atd.
Technika řídící a hodnotící:
- zpětnovazební systémy,
- výukové počítačové systémy,
- osobní počítače,
- trenažéry atd.
c) Organizační a reprografická technika
- fotolaboratoře,
- kopírovací a rozmnožovací stroje,
- rozhlasová studia,
- video studia,
- počítače, počítačové sítě,
- databázové systémy (CD-ROM disky).
d) Výukové prostředky a jejich vybavení
- učebny se standardním vybavením, tj. tabule (klasická, magnetická), nástěnky, knihovna atd.,
- učebny se zařízením pro reprodukci audiovizuálních pomůcek,
- odborné učebny,
- počítačové učebny,
- laboratoře,
- dílny, školní pozemky,
- tělocvičny, hudební a dramatické sály.
e) Vybavení učitele/sestry a pacienta/klienta
- psací prostředky,
- kreslící a rýsovací potřeby,
- kalkulátory, přenosné počítače (notebooky),
- laptopy,
- cvičební úbor, pracovní oděv atd.-
Zaklady_pedagogiky_a_edukace_v_osetrovatelstvi
-
Nyní studovat1 Předmět a cíle pedagogiky
-
Nyní studovat2 Výchova jako součást pedagogického procesu
-
Nyní studovat3 Vymezení základních pojmů v edukaci
-
Nyní studovat4 Vztah pedagogiky a ošetřovatelství
-
Nyní studovat5 Prostředí výchovy a role školy
-
Nyní studovat6 Proces edukace ve zdravotnickém zařízení
-
Nyní studovat7 Analýza dílčích fází edukačního procesu
-
•7.1 Cíle výuky
-
•7.2 Faktory ovlivňující edukaci
-
•7.3 Formy edukace
-
•7.4 Metody výuky
-
•7.5 Organizační formy výuky
-
•7.6 Materiálně didaktické prostředky
-
•7.7 Hodnocení výsledků výuky – evaluace výsledků výuky
-
•7.8 Styly vedení studentů - pacientů
-
•7.9 Kritéria hodnocení – hospitace u sestry edukátorky
-
-
Nyní studovat8 Edukační ošetřovatelská dokumentace
-
Nyní studovat9 Komunikace v edukačním procesu
-
•9.1 Obecné podmínky komunikace
-
•9.2 Druhy komunikace v ošetřovatelství
-
•9.3 Podmínky efektivní (produktivní) komunikace
-
•9.4 Komunikační překážky bránící navázání prvního kontaktu
-
•9.5 Shoda v komunikaci – kongruentnost
-
•9.6 Rovina vztahu zdravotník a pacient
-
•9.7 Nemoc jako náročná životní situace
-
•9.8 Postoje člověka k nemoci
-
•9.9 Iatropatogenie a sorrorigenie
-
•9.10 Hospitalismus
-
-
Nyní studovat10 Osobnost edukátora
-
Nyní studovat11 Výchova a vzdělávání ve vztahu k udržení a obnovení zdraví
-
Nyní studovat12 Modelové situace z klinické praxe
-
Nyní studovat13 Souhrnné testovací otázky
-