Zaklady_pedagogiky_a_edukace_v_osetrovatelstvi
-
Zaklady_pedagogiky_a_edukace_v_osetrovatelstvi
-
Nyní studovat1 Předmět a cíle pedagogiky
-
Nyní studovat2 Výchova jako součást pedagogického procesu
-
Nyní studovat3 Vymezení základních pojmů v edukaci
-
Nyní studovat4 Vztah pedagogiky a ošetřovatelství
-
Nyní studovat5 Prostředí výchovy a role školy
-
Nyní studovat6 Proces edukace ve zdravotnickém zařízení
-
Nyní studovat7 Analýza dílčích fází edukačního procesu
-
•7.1 Cíle výuky
-
•7.2 Faktory ovlivňující edukaci
-
•7.3 Formy edukace
-
•7.4 Metody výuky
-
•7.5 Organizační formy výuky
-
•7.6 Materiálně didaktické prostředky
-
•7.7 Hodnocení výsledků výuky – evaluace výsledků výuky
-
•7.8 Styly vedení studentů - pacientů
-
•7.9 Kritéria hodnocení – hospitace u sestry edukátorky
-
-
Nyní studovat8 Edukační ošetřovatelská dokumentace
-
Nyní studovat9 Komunikace v edukačním procesu
-
•9.1 Obecné podmínky komunikace
-
•9.2 Druhy komunikace v ošetřovatelství
-
•9.3 Podmínky efektivní (produktivní) komunikace
-
•9.4 Komunikační překážky bránící navázání prvního kontaktu
-
•9.5 Shoda v komunikaci – kongruentnost
-
•9.6 Rovina vztahu zdravotník a pacient
-
•9.7 Nemoc jako náročná životní situace
-
•9.8 Postoje člověka k nemoci
-
•9.9 Iatropatogenie a sorrorigenie
-
•9.10 Hospitalismus
-
-
Nyní studovat10 Osobnost edukátora
-
Nyní studovat11 Výchova a vzdělávání ve vztahu k udržení a obnovení zdraví
-
Nyní studovat12 Modelové situace z klinické praxe
-
Nyní studovat13 Souhrnné testovací otázky
-
11.2.1 Determinanty zdravotního stavu
11.2.1 Determinanty zdravotního stavu
Determinanty zdravotního stavu: způsob života, degradace životního a pracovního prostředí, zdravotní péče.
1. Způsob života je okruhem nejzávažnějším, pokles úmrtnosti v zemích s příznivým zdravotním stavem byl z 60 % ovlivněn pozitivní změnou životního stylu:
nejvýznamněji škodí zdraví:
- kouření cigaret,
- nevhodná výživa,
- nízká pohybová aktivita,
- nadměrná psychická zátěž,
- nadměrný konzum alkoholu,
- drogová závislost,
- nevhodné sexuální chování atd.
2. Degradace životního a pracovního prostředí:
- znečištění ovzduší, vody, půdy a potravin,
- chemizace prostředí,
- zdraví škodlivé fyzikální faktory (hluk, záření),
- ovlivňuje zdravotní stav zhruba z 20 %.
3. Zdravotní péče ovlivňuje zdraví národa zhruba z 20 %.
Zdravý způsob života
- za zdravý způsob života považujeme činnosti zaměřené na porozumění zdravotnímu stavu, na udržení optimálního stavu zdraví, na prevenci nemocí a úrazů a dosažení maximálního fyzického a psychického potenciálu,
- zdravý způsob života chrání před chorobami anebo poskytuje možnosti jejich včasného odhalení.
Hlavní zásady zdravého způsobu života:
- znát co nejlépe svůj zdravotní stav a zdraví svých blízkých, žít a jednat podle toho, věnovat náležitou pozornost informacím, pokynům a doporučením odborné zdravotnické veřejnosti,
- dbát na požadavky zdravé výživy, přijímat přiměřené množství potravy, nepřejídat se, ani nehladovět, omezit spotřebu živočišných tuků, jíst více zeleniny a ovoce, změnit skladbu stravy,
- mít na paměti význam pohybu (cvičení, sport, turistika) a věnovat více volného času těmto aktivitám,
- svůj přístup k práci a lidem přizpůsobit svým silám, schopnostem a možnostem tak, abychom sami sobě ani svému okolí nezpůsobovali stresové situace,
- naučit se správně odpočívat, věnovat zálibám, dostatečně spát,
- vyhýbat se zdravotním rizikům, jaká pro člověka představují zejména kouření, alkohol a další návykové látky, riziko přenosu viru HIV,
- podle svých sil se přičiňovat o ozdravění života svého okolí.-
Zaklady_pedagogiky_a_edukace_v_osetrovatelstvi
-
Nyní studovat1 Předmět a cíle pedagogiky
-
Nyní studovat2 Výchova jako součást pedagogického procesu
-
Nyní studovat3 Vymezení základních pojmů v edukaci
-
Nyní studovat4 Vztah pedagogiky a ošetřovatelství
-
Nyní studovat5 Prostředí výchovy a role školy
-
Nyní studovat6 Proces edukace ve zdravotnickém zařízení
-
Nyní studovat7 Analýza dílčích fází edukačního procesu
-
•7.1 Cíle výuky
-
•7.2 Faktory ovlivňující edukaci
-
•7.3 Formy edukace
-
•7.4 Metody výuky
-
•7.5 Organizační formy výuky
-
•7.6 Materiálně didaktické prostředky
-
•7.7 Hodnocení výsledků výuky – evaluace výsledků výuky
-
•7.8 Styly vedení studentů - pacientů
-
•7.9 Kritéria hodnocení – hospitace u sestry edukátorky
-
-
Nyní studovat8 Edukační ošetřovatelská dokumentace
-
Nyní studovat9 Komunikace v edukačním procesu
-
•9.1 Obecné podmínky komunikace
-
•9.2 Druhy komunikace v ošetřovatelství
-
•9.3 Podmínky efektivní (produktivní) komunikace
-
•9.4 Komunikační překážky bránící navázání prvního kontaktu
-
•9.5 Shoda v komunikaci – kongruentnost
-
•9.6 Rovina vztahu zdravotník a pacient
-
•9.7 Nemoc jako náročná životní situace
-
•9.8 Postoje člověka k nemoci
-
•9.9 Iatropatogenie a sorrorigenie
-
•9.10 Hospitalismus
-
-
Nyní studovat10 Osobnost edukátora
-
Nyní studovat11 Výchova a vzdělávání ve vztahu k udržení a obnovení zdraví
-
Nyní studovat12 Modelové situace z klinické praxe
-
Nyní studovat13 Souhrnné testovací otázky
-