Komunikace
-
Komunikace
-
Nyní studovat1 Komunikace - matrice lidského života
-
Nyní studovat2 Nové pohledy v humanitních vědách
-
Nyní studovat3 Nový společenský fenomén ve XX. stol.
-
•3.1 Člověk a svět v systémově holistickém pojetí – vznik, teorie, determinanty
-
•3.2 Vibrační systémy
-
•3.3 Holografické paradigma a evoluce v energii
-
•3.4 Holistický světový názor
-
•3.5 David Bohm a jeho pohled na novou skutečnost (1917 - 1992)
-
•3.6 Pohled Karla Pribrama (*1919)
-
•3.7 Rozpory v porozumění, rozpory v komunikaci
-
•3.8 Komunikace ve vnějším a vnitřním světě člověka
-
-
Nyní studovat4 Komunikace – sdílení informace
-
Nyní studovat5 Komunikace - úspěch - dávání
-
•5.1 Bližší poznání dialektiky principů dávání a přijímání
-
•5.2 Principy polarity jako zákonitosti duality a lidské komunikace
-
•5.3 Protiklady určují dvě základní energie lidského života
-
•5.4 Láska a strach - dvě základní polaritní energie, které utvářejí lidské vztahy
-
•5.5 Přijímání a dávání jako podstata kreativní energie
-
•5.6 Shrnutí tématu
-
-
Nyní studovat6 Nové pohledy v teorii poznání – noetice
-
Nyní studovat7 Komunikace jako podmínka každého sociálního vztahu
-
Nyní studovat8 Verbální komunikace
-
Nyní studovat9 Osobní zóny v komunikaci
-
Nyní studovat10 Rozhovor, přednes, tón řeči, hlas
-
Nyní studovat11 Význam rozhovoru, kritéria úspěšné komunikace
-
Nyní studovat12 Sdělování činy - konativní složka komunikace
-
Nyní studovat13 Základní faktory ovlivňující komunikaci
-
Nyní studovat14 Další faktory ovlivňující komunikaci mezi jednotlivci a ve skupině
-
Nyní studovat15 Prostorová komunikace a aspekty celkového vzhledu
-
Nyní studovat16 Nonverbální komunikace
-
Nyní studovat17 Doprovodné signály těla
-
Nyní studovat18 Neverbální komunikace ve vnějším vyjádření
-
Nyní studovat19 Další faktory nonverbální komunikace
-
Nyní studovat20 Význam komunikace pro sestru a pacienta (klienta)
-
Nyní studovat21 Psychosomatické bloky v komunikaci
-
Nyní studovat22 Asertivita v komunikaci
-
Nyní studovat23 Hierarchie energoinformačních vazeb v lidské komunikaci
-
Nyní studovat24 Témata levého a pravého mozku
-
Nyní studovat25 Komunikace a informace v symbolech
-
Nyní studovat26 Paradigmata a principy v životě společnosti determinují lidskou komunikaci
-
Nyní studovat27 Etika charakteru a etika osobnosti v komunikaci
-
Nyní studovat28 Komunikační cesty srdce
-
•28.1 Uskutečnění volby - rozhodování
-
•28.2 Komunikační cesty srdce
-
•28.3 Srdce jako integrující činitel v rozvoji osobnosti
-
•28.4 Naše srdce aktivují naše těla
-
•28.5 Bioenergetické hledisko v tématech srdce
-
•28.6 Souvislost srdce se čtvrtou – centrální čakrou - Nahátou
-
•28.7 Srdce jako jádro úzdravy člověka – význam laskavosti a empatii v přístupu sester
-
-
Nyní studovat29 Některé techniky pro práci s podvědomou oblastí
-
Nyní studovat30 Zlatá pravidla sebeúcty
-
•30.1 Úspěch - výsledek sebeuvědomění
-
•30.2 Úspěch jako poznání
-
•30.3 Sebereflexe, sebeuvědomění a autoregulace osobnosti
-
•30.4 Vnitřní komunikace ve spojitosti s Egem
-
•30.5 Základy bioenergetické komunikace a terapie v díle Alexandra Lowena
-
•30.6 Závěry ke změnám osobnosti v rámci jejího růstu
-
•30.7 Typické obranné mechanizmy se promítají do třech základních rovin
-
•30.8 Tyto krize a psychické bolesti je možno řešit
-
•30.9 Fenomén odpuštění má své místo v terapii
-
-
Nyní studovat31 Souhrnné testovací otázky
-
2.5 Holografické paradigma
2.5 Holografické paradigma
Nový světový názor - nové systémově-holistické pojetí světa a člověka, jak již bylo uvedeno, bylo ovlivněno významnými objevy ve druhé polovině 20. století z popudu teoretické a kvantové fyziky, objevy biopole, teorie přenosu informace, teorie automatické regulace, teorie strun a jiných vědních disciplín.
Tyto nové vědecké přístupy umožnily proniknout do starých nauk, východních i evropských filozofií (manuskriptů, grafémů, posvátných textů, eposů, knih a záznamů domorodých kultur) a pochopit souvislosti vysoké vzdělanosti dávných duchovních společenstev, které se staly zcela nově čitelné a srozumitelné.
Byla vyslovena řada nových tezí o člověku, o světě, o vesmíru, který přestal být seskupením hmotných „pevných“ objektů, ale složitým síťovím událostí a vztahů mezi nimi. Všechny jevy a události jsou dynamicky propojené.
„Holistický pohled na člověka znamená především jiný způsob myšlení, a to se může zpočátku při studiu tohoto materiálu jevit jako obtížné. Nicméně pochopení a akceptování tohoto přístupu nejen učiteli, studenty a sestrami, ale i ostatními zdravotnickými profesionály je cestou, jak změnit současnou praxi u nás a poskytnout lidem kvalitní péči o zdraví“. Takto se vyslovuje ve své knize s názvem Holistické přístupy v ošetřovatelství, paní Mastiliaková (Mastiliaková, 1999, s. 9).
Holismem v této knize je pojata spíše komplexní péče o člověka jako celku, s respektem a znalostí celé osobnosti, jejích potřeb, emocionálních stavů, sebekoncepce, životního stylu a duchovna. Sestry pečují o člověka jako o celek -úplnou holisticky pojatou bytost. Holistická péče o člověka ve zdraví i v nemoci pomáhá lidem převzít odpovědnost za zdraví, sebeuspokojení, zdravý způsob života a mobilizaci vnitřních hojivých sil.
Naprosto dokonalá komplexní péče o člověka jako bio-psycho-sociální bytosti, která řeší a napravuje nerovnováhu - poruchu zdraví psychického i fyzického rozsahu, je však stále pouze nepatrnou součástí fenoménu s názvem holismus.
V závěru této kapitoly se podívejme na základní schéma holismu, jako podstatu a paradigma nového světového názoru – s názvem Systémově holistický světový názor, který bude podrobněji rozveden v následující kapitole.
Znovu připomínáme, že nový světový názor - nové systémově-holistické pojetí světa a člověka bylo ovlivněno, významnými objevy ve druhé polovině 20. století z popudu teoretické a kvantové fyziky, objevy biopole, teorie přenosu informace, teorie automatické regulace, teorie strun a jiných vědních disciplín.
Byla vyslovena řada nových tezí o člověku, o světě, o vesmíru, který přestal být seskupením hmotných „pevných“ objektů, ale složitým síťovím událostí a vztahů, které jsou vždy dynamicky propojené.
Systémově holistický světový názor tak umožnil nové pohledy ve vnímání skutečnosti. Vnímání skutečnosti je podmíněno stavem naší mysli a při změně předpokladů dochází i ke změně skutečnosti. Pohledy většiny současných vědců, filozofů i psychologů se dosud odvíjejí od smyslového základu, postaveném na materialistickém, racionalistickém, tedy karteziánském úhlu pohledu na svět a život, a jiný pohled se dosud obtížně připouští.
Ale pohled Davida Bohma, významného teoretického fyzika a někdejšího spolupracovníka Alberta Einsteina, je zcela jiný. Vychází z teorie kvantové fyziky „holografie“ a vědecké závěry ho motivují k vytvoření „holografického modelu vesmíru“.
D. Bohm se domnívá, že svět, který prožíváme prostřednictvím svých pěti smyslů a nervového systému je jen nepatrný zlomek reality a nazývá ho tzv. „rozvinutým“, neboli „Explikátním“ řádem. Naše vjemy a veškeré prožívání současné reality má však svůj zdroj v mnohem hlubší a rozsáhlejší matrici - v tzv. zavinutém, neboli „Implikátním“ řádu.
-
Komunikace
-
Nyní studovat1 Komunikace - matrice lidského života
-
Nyní studovat2 Nové pohledy v humanitních vědách
-
Nyní studovat3 Nový společenský fenomén ve XX. stol.
-
•3.1 Člověk a svět v systémově holistickém pojetí – vznik, teorie, determinanty
-
•3.2 Vibrační systémy
-
•3.3 Holografické paradigma a evoluce v energii
-
•3.4 Holistický světový názor
-
•3.5 David Bohm a jeho pohled na novou skutečnost (1917 - 1992)
-
•3.6 Pohled Karla Pribrama (*1919)
-
•3.7 Rozpory v porozumění, rozpory v komunikaci
-
•3.8 Komunikace ve vnějším a vnitřním světě člověka
-
-
Nyní studovat4 Komunikace – sdílení informace
-
Nyní studovat5 Komunikace - úspěch - dávání
-
•5.1 Bližší poznání dialektiky principů dávání a přijímání
-
•5.2 Principy polarity jako zákonitosti duality a lidské komunikace
-
•5.3 Protiklady určují dvě základní energie lidského života
-
•5.4 Láska a strach - dvě základní polaritní energie, které utvářejí lidské vztahy
-
•5.5 Přijímání a dávání jako podstata kreativní energie
-
•5.6 Shrnutí tématu
-
-
Nyní studovat6 Nové pohledy v teorii poznání – noetice
-
Nyní studovat7 Komunikace jako podmínka každého sociálního vztahu
-
Nyní studovat8 Verbální komunikace
-
Nyní studovat9 Osobní zóny v komunikaci
-
Nyní studovat10 Rozhovor, přednes, tón řeči, hlas
-
Nyní studovat11 Význam rozhovoru, kritéria úspěšné komunikace
-
Nyní studovat12 Sdělování činy - konativní složka komunikace
-
Nyní studovat13 Základní faktory ovlivňující komunikaci
-
Nyní studovat14 Další faktory ovlivňující komunikaci mezi jednotlivci a ve skupině
-
Nyní studovat15 Prostorová komunikace a aspekty celkového vzhledu
-
Nyní studovat16 Nonverbální komunikace
-
Nyní studovat17 Doprovodné signály těla
-
Nyní studovat18 Neverbální komunikace ve vnějším vyjádření
-
Nyní studovat19 Další faktory nonverbální komunikace
-
Nyní studovat20 Význam komunikace pro sestru a pacienta (klienta)
-
Nyní studovat21 Psychosomatické bloky v komunikaci
-
Nyní studovat22 Asertivita v komunikaci
-
Nyní studovat23 Hierarchie energoinformačních vazeb v lidské komunikaci
-
Nyní studovat24 Témata levého a pravého mozku
-
Nyní studovat25 Komunikace a informace v symbolech
-
Nyní studovat26 Paradigmata a principy v životě společnosti determinují lidskou komunikaci
-
Nyní studovat27 Etika charakteru a etika osobnosti v komunikaci
-
Nyní studovat28 Komunikační cesty srdce
-
•28.1 Uskutečnění volby - rozhodování
-
•28.2 Komunikační cesty srdce
-
•28.3 Srdce jako integrující činitel v rozvoji osobnosti
-
•28.4 Naše srdce aktivují naše těla
-
•28.5 Bioenergetické hledisko v tématech srdce
-
•28.6 Souvislost srdce se čtvrtou – centrální čakrou - Nahátou
-
•28.7 Srdce jako jádro úzdravy člověka – význam laskavosti a empatii v přístupu sester
-
-
Nyní studovat29 Některé techniky pro práci s podvědomou oblastí
-
Nyní studovat30 Zlatá pravidla sebeúcty
-
•30.1 Úspěch - výsledek sebeuvědomění
-
•30.2 Úspěch jako poznání
-
•30.3 Sebereflexe, sebeuvědomění a autoregulace osobnosti
-
•30.4 Vnitřní komunikace ve spojitosti s Egem
-
•30.5 Základy bioenergetické komunikace a terapie v díle Alexandra Lowena
-
•30.6 Závěry ke změnám osobnosti v rámci jejího růstu
-
•30.7 Typické obranné mechanizmy se promítají do třech základních rovin
-
•30.8 Tyto krize a psychické bolesti je možno řešit
-
•30.9 Fenomén odpuštění má své místo v terapii
-
-
Nyní studovat31 Souhrnné testovací otázky
-