Rehabilitacni_osetrovatelstvi
-
Rehabilitacni_osetrovatelstvi
-
Nyní studovat1 Rehabilitační ošetřování a ošetřovatelství
-
Nyní studovat2 Dechová cvičení a rehabilitace
-
Nyní studovat3 Polohy a polohování pacientů
-
Nyní studovat4 Vertikalizace a mobilizace pacienta
-
Nyní studovat5 Užití tepla a chladu
-
Nyní studovat6 Bazální stimulace
-
Nyní studovat7 Ochrana personálu před nadměrnou zátěží
-
Nyní studovat8 Rehabilitace
-
Nyní studovat9 Diagnostické postupy v rehabilitaci
-
Nyní studovat10 Terapeutické postupy
-
Nyní studovat11 Prevence pádů
-
•11.1 Úvod do problematiky
-
•11.2 Pády
-
•11.3 Pádový management
-
•11.3.1 Definice pádu
-
•11.3.2 Následky pádů
-
•11.3.3 Klasifikace příčin pádů a strategie jejich minimalizování či odstraňování
-
•11.3.4 Identifikace pacientů náchylných k pádu
-
•11.3.5 Posuzování rizikovosti prostředí
-
•11.3.6 Vytvoření programu k aktivnímu snižování pádů či následků pádu
-
•11.3.7 Hodnocení úspěšnosti
-
-
•11.4 Strategie vrcholného managementu
-
•11.5 Ošetřovatelský proces u pacienta s rizikem pádu
-
•11.6 Pády a zranění pacienta z hlediska ošetřovatelských diagnóz
-
•11.7 Diskuze a doporučení pro praxi
-
-
Nyní studovat12 Relaxační techniky
-
Nyní studovat13 Léčebná rehabilitace u bolestivých stavů
-
Nyní studovat14 Léčebná rehabilitace u interních chorob
-
•14.1 Rehabilitace u bronchiálního astmatu
-
•14.2 Rehabilitace u chronické obstrukční plicní nemoci
-
•14.3 Rehabilitace u pacientů s podporou dýchání
-
•14.4 Rehabilitace při operacích v oblasti hrudníku
-
•14.5 Rehabilitace v kardiochirurgii
-
•14.6 Léčebná rehabilitace u pacienta s ischemickou chorobou srdeční
-
•14.7 Léčebná rehabilitace při diabetes mellitus
-
•14.8 Léčebná rehabilitace u revmatických chorob
-
•14.9 Léčebná rehabilitace při osteoporóze
-
•14.10 Léčebná rehabilitace při lymfatickém otoku
-
-
Nyní studovat15 Léčebná rehabilitace v neurologii
-
Nyní studovat16 Léčebná rehabilitace v ortopedii
-
Nyní studovat17 Léčebná rehabilitace v traumatologii
-
Nyní studovat18 Léčebná rehabilitace v onkologii
-
Nyní studovat19 Léčebná rehabilitace v gynekologii
-
Nyní studovat20 Léčebná rehabilitace v porodnictví
-
Nyní studovat21 Léčebná rehabilitace u pacientů s poruchou kognitivních funkcí
-
•21.1 Rehabilitační ošetřování u imobilních dementních pacientů
-
•21.2 Kognitivní rehabilitace
-
•21.3 Kinezioterapie
-
•21.4 Taneční a pohybový program pro pacienty postižené demencí
-
•21.5 Arteterapie
-
•21.6 Muzikoterapie
-
•21.7 Aktivizační techniky
-
•21.8 Relaxační techniky
-
•21.9 Pet–terapie
-
•21.10 Aplikace světla
-
•21.11 Namaste
-
-
Nyní studovat22 Léčebná rehabilitace u popálenin
-
Nyní studovat23 Souhrnné testovací otázky
-
9.6.2 Fáze psychomotorického vývoje v období časného dětského věku
9.6.2 Fáze psychomotorického vývoje z hlediska vývoje hrubé a jemné motoriky a rozvoje samostatnosti v období časného dětského věku
Stadium vývoje 2-3 roky
Dítě je stabilní v běhu, v chůzi po špičkách a v chůzi po schodech s přísunem, při kopání do míče. Zvládne chůzi po čáře, střídavou chůzi do schodů, stoj na jedné noze, poskoky. Zdokonaluje jemnou motoriku – manipulace s předměty je podřízena jejich struktuře a funkci. Může být zřejmá preference jedné ruky. Postaví 6-8 kostek, přelévá vodu z nádoby do nádoby, vkládá tvary (skládačky), navléká velké korále na šňůrku, kreslí ve vymezeném prostoru, napodobuje kresbu teček a čárek, staví vlak. Používá vidličku, rozbalí bonbon, pije brčkem, zvládne jednoduché úkony při oblékání a svlékání, zapíná a rozepíná zip.
Stadium vývoje 3-4 roky
Udrží rovnováhu ve stoji výkročném se zavřenýma očima i ve stoji na jedné noze s otevřenýma očima. Kope míčem na cíl. Zvládá střídavou chůzi ze schodů i do schodů bez držení. Z nejnižšího schodu seskakuje. Přeskočí s rozběhem překážku 20-25 cm nad zemí. Jezdí na tříkolce, saních, začíná se učit plavat, jezdit na kole, bruslit (vše pod dohledem dospělého). Při jemné motorice pozorujeme spolupráci dominantní a pomáhající ruky. Staví dvoj až tří rozměrné stavby. Kreslí kolo, z plastelíny udělá váleček, kuličku. Umí stříhat nůžkami. Odšroubuje uzávěr. Plánuje své činnosti a pojmenovává své konstrukce před činností. Jí, myje se, obléká se, svléká se samostatně či s diskrétní pomocí. S dopomocí uklízí hračky. Zkouší zapínat knoflíky, svléká a obléká si punčocháče. Zuby si čistí pod dohledem. Namaže chleba máslem.
Stadium vývoje 4-5 let
Chodí po šikmé ploše, leze na žebřík, udělá za sebou 5 poskoků, lépe hází i chytá míč, chvíli udrží rovnováhu při stoji na špičkách, skáče po čáře 5 metrů po jedné noze, jde po čáře 3 metry po špičkách, bez držení chodí po schodech nahoru i dolů, zvládá brusle, lyže, plavání. 15 sekund vydrží stát na jedné noze. Z jemné motoriky – lépe ovládá míč (házení do koše, strefování se), z kostek staví tunely, mosty, schody. Slepuje, kreslí dle jednoduchého schématu, napodobuje trojúhelník, čtverec, šikmý kříž. Stříhá jednoduchý tvar. Dítě se samo obléká, svléká, myje, čistí si zuby. Jí příborem. Nepotřebuje být již pod stálým dohledem. Zapne si knoflíky. Krájí nožem měkké jídlo.
Stadium vývoje 5-7 let
Udržuje rovnováhu při stoji na jedné noze (i se zavřenýma očima) i na špičkách. Přejde šikmou plochu (15 cm nad zemí), seskočí ze židle bez držení. Učí se skákat přes švihadlo. Rychle běhá, běh je koordinovaný. Jezdí na bruslích, lyžích, kole. V jemné motorice pozorujeme zcela vyhraněnou lateralitu, slepuje trojrozměrné modely, staví z kostek se spojnicemi. Při kresbě ještě nezachová přesně proporce. V oblékání a hygieně je dítě zcela samostatné. Samo se připravuje ke spánku.
-
Rehabilitacni_osetrovatelstvi
-
Nyní studovat1 Rehabilitační ošetřování a ošetřovatelství
-
Nyní studovat2 Dechová cvičení a rehabilitace
-
Nyní studovat3 Polohy a polohování pacientů
-
Nyní studovat4 Vertikalizace a mobilizace pacienta
-
Nyní studovat5 Užití tepla a chladu
-
Nyní studovat6 Bazální stimulace
-
Nyní studovat7 Ochrana personálu před nadměrnou zátěží
-
Nyní studovat8 Rehabilitace
-
Nyní studovat9 Diagnostické postupy v rehabilitaci
-
Nyní studovat10 Terapeutické postupy
-
Nyní studovat11 Prevence pádů
-
•11.1 Úvod do problematiky
-
•11.2 Pády
-
•11.3 Pádový management
-
•11.3.1 Definice pádu
-
•11.3.2 Následky pádů
-
•11.3.3 Klasifikace příčin pádů a strategie jejich minimalizování či odstraňování
-
•11.3.4 Identifikace pacientů náchylných k pádu
-
•11.3.5 Posuzování rizikovosti prostředí
-
•11.3.6 Vytvoření programu k aktivnímu snižování pádů či následků pádu
-
•11.3.7 Hodnocení úspěšnosti
-
-
•11.4 Strategie vrcholného managementu
-
•11.5 Ošetřovatelský proces u pacienta s rizikem pádu
-
•11.6 Pády a zranění pacienta z hlediska ošetřovatelských diagnóz
-
•11.7 Diskuze a doporučení pro praxi
-
-
Nyní studovat12 Relaxační techniky
-
Nyní studovat13 Léčebná rehabilitace u bolestivých stavů
-
Nyní studovat14 Léčebná rehabilitace u interních chorob
-
•14.1 Rehabilitace u bronchiálního astmatu
-
•14.2 Rehabilitace u chronické obstrukční plicní nemoci
-
•14.3 Rehabilitace u pacientů s podporou dýchání
-
•14.4 Rehabilitace při operacích v oblasti hrudníku
-
•14.5 Rehabilitace v kardiochirurgii
-
•14.6 Léčebná rehabilitace u pacienta s ischemickou chorobou srdeční
-
•14.7 Léčebná rehabilitace při diabetes mellitus
-
•14.8 Léčebná rehabilitace u revmatických chorob
-
•14.9 Léčebná rehabilitace při osteoporóze
-
•14.10 Léčebná rehabilitace při lymfatickém otoku
-
-
Nyní studovat15 Léčebná rehabilitace v neurologii
-
Nyní studovat16 Léčebná rehabilitace v ortopedii
-
Nyní studovat17 Léčebná rehabilitace v traumatologii
-
Nyní studovat18 Léčebná rehabilitace v onkologii
-
Nyní studovat19 Léčebná rehabilitace v gynekologii
-
Nyní studovat20 Léčebná rehabilitace v porodnictví
-
Nyní studovat21 Léčebná rehabilitace u pacientů s poruchou kognitivních funkcí
-
•21.1 Rehabilitační ošetřování u imobilních dementních pacientů
-
•21.2 Kognitivní rehabilitace
-
•21.3 Kinezioterapie
-
•21.4 Taneční a pohybový program pro pacienty postižené demencí
-
•21.5 Arteterapie
-
•21.6 Muzikoterapie
-
•21.7 Aktivizační techniky
-
•21.8 Relaxační techniky
-
•21.9 Pet–terapie
-
•21.10 Aplikace světla
-
•21.11 Namaste
-
-
Nyní studovat22 Léčebná rehabilitace u popálenin
-
Nyní studovat23 Souhrnné testovací otázky
-