Komunikace
-
Komunikace
-
Nyní studovat1 Komunikace - matrice lidského života
-
Nyní studovat2 Nové pohledy v humanitních vědách
-
Nyní studovat3 Nový společenský fenomén ve XX. stol.
-
•3.1 Člověk a svět v systémově holistickém pojetí – vznik, teorie, determinanty
-
•3.2 Vibrační systémy
-
•3.3 Holografické paradigma a evoluce v energii
-
•3.4 Holistický světový názor
-
•3.5 David Bohm a jeho pohled na novou skutečnost (1917 - 1992)
-
•3.6 Pohled Karla Pribrama (*1919)
-
•3.7 Rozpory v porozumění, rozpory v komunikaci
-
•3.8 Komunikace ve vnějším a vnitřním světě člověka
-
-
Nyní studovat4 Komunikace – sdílení informace
-
Nyní studovat5 Komunikace - úspěch - dávání
-
•5.1 Bližší poznání dialektiky principů dávání a přijímání
-
•5.2 Principy polarity jako zákonitosti duality a lidské komunikace
-
•5.3 Protiklady určují dvě základní energie lidského života
-
•5.4 Láska a strach - dvě základní polaritní energie, které utvářejí lidské vztahy
-
•5.5 Přijímání a dávání jako podstata kreativní energie
-
•5.6 Shrnutí tématu
-
-
Nyní studovat6 Nové pohledy v teorii poznání – noetice
-
Nyní studovat7 Komunikace jako podmínka každého sociálního vztahu
-
Nyní studovat8 Verbální komunikace
-
Nyní studovat9 Osobní zóny v komunikaci
-
Nyní studovat10 Rozhovor, přednes, tón řeči, hlas
-
Nyní studovat11 Význam rozhovoru, kritéria úspěšné komunikace
-
Nyní studovat12 Sdělování činy - konativní složka komunikace
-
Nyní studovat13 Základní faktory ovlivňující komunikaci
-
Nyní studovat14 Další faktory ovlivňující komunikaci mezi jednotlivci a ve skupině
-
Nyní studovat15 Prostorová komunikace a aspekty celkového vzhledu
-
Nyní studovat16 Nonverbální komunikace
-
Nyní studovat17 Doprovodné signály těla
-
Nyní studovat18 Neverbální komunikace ve vnějším vyjádření
-
Nyní studovat19 Další faktory nonverbální komunikace
-
Nyní studovat20 Význam komunikace pro sestru a pacienta (klienta)
-
Nyní studovat21 Psychosomatické bloky v komunikaci
-
Nyní studovat22 Asertivita v komunikaci
-
Nyní studovat23 Hierarchie energoinformačních vazeb v lidské komunikaci
-
Nyní studovat24 Témata levého a pravého mozku
-
Nyní studovat25 Komunikace a informace v symbolech
-
Nyní studovat26 Paradigmata a principy v životě společnosti determinují lidskou komunikaci
-
Nyní studovat27 Etika charakteru a etika osobnosti v komunikaci
-
Nyní studovat28 Komunikační cesty srdce
-
•28.1 Uskutečnění volby - rozhodování
-
•28.2 Komunikační cesty srdce
-
•28.3 Srdce jako integrující činitel v rozvoji osobnosti
-
•28.4 Naše srdce aktivují naše těla
-
•28.5 Bioenergetické hledisko v tématech srdce
-
•28.6 Souvislost srdce se čtvrtou – centrální čakrou - Nahátou
-
•28.7 Srdce jako jádro úzdravy člověka – význam laskavosti a empatii v přístupu sester
-
-
Nyní studovat29 Některé techniky pro práci s podvědomou oblastí
-
Nyní studovat30 Zlatá pravidla sebeúcty
-
•30.1 Úspěch - výsledek sebeuvědomění
-
•30.2 Úspěch jako poznání
-
•30.3 Sebereflexe, sebeuvědomění a autoregulace osobnosti
-
•30.4 Vnitřní komunikace ve spojitosti s Egem
-
•30.5 Základy bioenergetické komunikace a terapie v díle Alexandra Lowena
-
•30.6 Závěry ke změnám osobnosti v rámci jejího růstu
-
•30.7 Typické obranné mechanizmy se promítají do třech základních rovin
-
•30.8 Tyto krize a psychické bolesti je možno řešit
-
•30.9 Fenomén odpuštění má své místo v terapii
-
-
Nyní studovat31 Souhrnné testovací otázky
-
29.3 Subliminální techniky
29.3 Subliminální techniky
Jsou to metody, které pracují s podvědomím tak, že „vymazávají“ krok za krokem staré negativní vzorce myšlení a chování a nahrazují je pozitivními potvrzeními. Je dobré si připomenout fungování mozkových hemisfér:
Levá je hemisféra analytická, dominantní, racionální a lineární. Pracuje krok za krokem, tedy sériově. Základní funkcí levého mozku je přežití a základním způsobem práce je sebeospravedlňování. Mýlit se znamená být ohrožen, proto se mýlí většinou ti ostatní. Oni to jsou, co nám házejí klacky pod nohy, nechápou nás, oni nám ubližují a jsou za vším, co je nám nepříjemné. Levý mozek je velmi vybíravý na to, co si zapamatuje a co naopak nepustí přes filtr do vědomí.
Pravá mozková hemisféra je centrem kreativity, pocitů, celistvosti, plynutí a skutečné pravdy. Pracuje paralelně.
Subliminální programy nabízejí zcela jedinečnou možnost - postupně eliminovat negativní schémata v našem podvědomí a nahradit je pozitivními strukturami. Výsledky jsou překvapivé.
Princip subliminální techniky
Chceme-li, aby podvědomí obdrželo vyslané pozitivní sugesce, které mají způsobit změnu, musíme brát v úvahu tyto faktory:
1) Afirmace musí „obejít mříže“ levé mozkové polokoule a to tak, že jsou zrušeny (inaktivovány) její zdůvodňovací, obranné mechanizmy.
2) Musíme mít zaručeno, že podvědomí zprávu přijme.
3) Subliminálně (podprahově) vyslané signály - afirmace musí být dostatečně silné, aby byly podvědomím registrovány, ale současně nesmí překročit hranici našeho vědomého vnímání, aby vědomí „nezapnulo“ obranné mechanizmy v podobě filtru, který neustále přehodnocuje příchozí informace.
Tento úkol byl dokonale vyřešen procesorem, který vyvinul Dr. Eldon Tailor. Subliminální technika je vložena do příjemných hudebních tónů. Hudba je slyšet, namluvená slova nikoliv. Rozdíl mezi hudbou, která zastává funkci primárního nosiče a namluvenými slovy (afirmacemi), není u Whole-Brain subliminálu větší, než 3 - 5 dB. Lidské ucho takto namluvená slova vlastně neslyší.
Přesto jsou sugesce i při nepatrné hlasitosti podvědomím plně vnímatelné. Vědomí chybí schopnost oddělit řeč od hudby v tomto nepatrném zvukovém rozdílu. Podvědomí však se svými obrovskými potencionály vědomostí a schopností dokáže hravě oddělit namluvenou sugesci od ostatních zvuků zcela bez problémů (SCARABEUS, 1992).
Touto speciální metodou bylo na motivační stranu kazety namodulováno do 20 minutového záznamu přes dva tisíce afirmací v normální rychlosti řeči. Je také respektováno, že může poslouchat dítě, žena nebo muž. Na motivační straně kazety jsou všechny sugesce současně namluveny ženou, mužem i dítětem.
Způsob použití motivační kazety
Při poslechu není třeba používat sluchátka. Relaxační stranu kazety je ovšem dobré poslouchat při uvolněném klidu. Motivační stranu můžeme naproti tomu používat kdykoliv, při práci, soustředění, jízdě autem nebo studiu. Důležitý je však pravidelný poslech. Zpočátku aspoň 3x denně, po dobu jednoho měsíce. Jde jenom o nový návyk, který neubírá čas, protože u motivační kazety se nemusíme na hudbu soustředit a můžeme cokoliv jiného dělat.
Všechny sugesce v programech obsažené jsou tvořeny tak, aby aktivovaly obě hemisféry současně. Levý stereo-kanál dodává sugesce pro pravou mozkovou hemisféru. Tyto sugesce jsou určeny pro přístup do podvědomí. Sugesce, určené pro pravý mozek jsou do hudby zakódovány pozpátku metodou, která se nazývá „Backmasking“
Pravý stereo-kanál vysílá do levé, selektivní hemisféry pouze potvrzující sugesce, aby byla odvrácená pozornost od sugescí (afirmací), určených pro podvědomí.
Mohu uvést několik příkladů: Například věta pro levou hemisféru - „Je fajn být zdravý“, naproti tomu pro pravou hemisféru: „Jsem zdravý“. První věta je současně potvrzením sugesce „Jsem zdravý“. Na kazetě motivační, jak již bylo uvedeno, je text současně namluven ženou, mužem i dítětem. Nutno však připomenout, že subliminální-motivační strana kazety funguje pouze v originále (SCARABEUS, 1992).
Pokud naše podvědomí přijme vyslané sugesce za vlastní, pak bude naším největším spojencem. Potenciál našeho podvědomí využíváme v naší evropské civilizaci jen zřídka a to neuvědoměle, protože žijeme ve vazbách mentálně racionálního, analyticko-logického - levomozkového vnímání. Pozitivní síla našeho energetického centra (vnitřního těla) se velmi brzy v našem životě projeví a postará se o realizaci našich cílů a přání.
-
Komunikace
-
Nyní studovat1 Komunikace - matrice lidského života
-
Nyní studovat2 Nové pohledy v humanitních vědách
-
Nyní studovat3 Nový společenský fenomén ve XX. stol.
-
•3.1 Člověk a svět v systémově holistickém pojetí – vznik, teorie, determinanty
-
•3.2 Vibrační systémy
-
•3.3 Holografické paradigma a evoluce v energii
-
•3.4 Holistický světový názor
-
•3.5 David Bohm a jeho pohled na novou skutečnost (1917 - 1992)
-
•3.6 Pohled Karla Pribrama (*1919)
-
•3.7 Rozpory v porozumění, rozpory v komunikaci
-
•3.8 Komunikace ve vnějším a vnitřním světě člověka
-
-
Nyní studovat4 Komunikace – sdílení informace
-
Nyní studovat5 Komunikace - úspěch - dávání
-
•5.1 Bližší poznání dialektiky principů dávání a přijímání
-
•5.2 Principy polarity jako zákonitosti duality a lidské komunikace
-
•5.3 Protiklady určují dvě základní energie lidského života
-
•5.4 Láska a strach - dvě základní polaritní energie, které utvářejí lidské vztahy
-
•5.5 Přijímání a dávání jako podstata kreativní energie
-
•5.6 Shrnutí tématu
-
-
Nyní studovat6 Nové pohledy v teorii poznání – noetice
-
Nyní studovat7 Komunikace jako podmínka každého sociálního vztahu
-
Nyní studovat8 Verbální komunikace
-
Nyní studovat9 Osobní zóny v komunikaci
-
Nyní studovat10 Rozhovor, přednes, tón řeči, hlas
-
Nyní studovat11 Význam rozhovoru, kritéria úspěšné komunikace
-
Nyní studovat12 Sdělování činy - konativní složka komunikace
-
Nyní studovat13 Základní faktory ovlivňující komunikaci
-
Nyní studovat14 Další faktory ovlivňující komunikaci mezi jednotlivci a ve skupině
-
Nyní studovat15 Prostorová komunikace a aspekty celkového vzhledu
-
Nyní studovat16 Nonverbální komunikace
-
Nyní studovat17 Doprovodné signály těla
-
Nyní studovat18 Neverbální komunikace ve vnějším vyjádření
-
Nyní studovat19 Další faktory nonverbální komunikace
-
Nyní studovat20 Význam komunikace pro sestru a pacienta (klienta)
-
Nyní studovat21 Psychosomatické bloky v komunikaci
-
Nyní studovat22 Asertivita v komunikaci
-
Nyní studovat23 Hierarchie energoinformačních vazeb v lidské komunikaci
-
Nyní studovat24 Témata levého a pravého mozku
-
Nyní studovat25 Komunikace a informace v symbolech
-
Nyní studovat26 Paradigmata a principy v životě společnosti determinují lidskou komunikaci
-
Nyní studovat27 Etika charakteru a etika osobnosti v komunikaci
-
Nyní studovat28 Komunikační cesty srdce
-
•28.1 Uskutečnění volby - rozhodování
-
•28.2 Komunikační cesty srdce
-
•28.3 Srdce jako integrující činitel v rozvoji osobnosti
-
•28.4 Naše srdce aktivují naše těla
-
•28.5 Bioenergetické hledisko v tématech srdce
-
•28.6 Souvislost srdce se čtvrtou – centrální čakrou - Nahátou
-
•28.7 Srdce jako jádro úzdravy člověka – význam laskavosti a empatii v přístupu sester
-
-
Nyní studovat29 Některé techniky pro práci s podvědomou oblastí
-
Nyní studovat30 Zlatá pravidla sebeúcty
-
•30.1 Úspěch - výsledek sebeuvědomění
-
•30.2 Úspěch jako poznání
-
•30.3 Sebereflexe, sebeuvědomění a autoregulace osobnosti
-
•30.4 Vnitřní komunikace ve spojitosti s Egem
-
•30.5 Základy bioenergetické komunikace a terapie v díle Alexandra Lowena
-
•30.6 Závěry ke změnám osobnosti v rámci jejího růstu
-
•30.7 Typické obranné mechanizmy se promítají do třech základních rovin
-
•30.8 Tyto krize a psychické bolesti je možno řešit
-
•30.9 Fenomén odpuštění má své místo v terapii
-
-
Nyní studovat31 Souhrnné testovací otázky
-