Osetrovatelska_pece_o_dite
-
Osetrovatelska_pece_o_dite
-
Nyní studovat1 Metodika výchovné péče
-
Nyní studovat2 Hra jako základní činnost dětí
-
Nyní studovat3 Metodika výchovné péče v kojeneckém věku
-
Nyní studovat4 Metodika výchovné péče v mladším batolivém věku
-
Nyní studovat5 Metodika výchovné péče ve starším batolivém věku
-
Nyní studovat6 Výchovné problémy v jednotlivých obdobích
-
Nyní studovat7 Herní aktivity dětí v nemocnici
-
•7.1 Konkrétní aktivity s kojenci
-
•7.2 Konkrétní aktivity s batolaty
-
•7.3 Konkrétní aktivity pro předškoláky
-
•7.4 Konkrétní aktivity pro děti mladšího školního věku
-
•7.5 Konkrétní aktivity pro starší školáky a adolescenty
-
•7.6 Provoz herny – zásady
-
•7.7 Hra s těžce nemocnými nebo dlouhodobě nemocnými dětmi
-
•7.8 Rodina a hra
-
-
Nyní studovat8 Bezpečné prostředí pro dítě
-
Nyní studovat9 Edukace dětí a doprovodu, spolupráce s rodinou
-
Nyní studovat10 Rehabilitace v pediatrii
-
Nyní studovat11 Psychické, somatické a sociální potřeby dětí
-
Nyní studovat12 Ošetřovatelský proces v pediatrii
-
Nyní studovat13 Specializovaná ošetřovatelská péče o novorozence
-
•13.1 Klasifikace novorozence
-
•13.2 Fyziologický novorozenec
-
•13.3 První ošetření novorozence
-
•13.3.1 Zajištění tepla
-
•13.3.2 Toaleta horních cest dýchacích
-
•13.3.3 Ošetření pupečního pahýlu
-
•13.3.4 Dezinfekce spojivkových vaků
-
•13.3.5 Prevence krvácivé nemoci novorozence (morbus haemorhagicus neonatorum)
-
•13.3.6 Označení novorozence, informace o novorozenci
-
•13.3.7 Zvážení a změření
-
•13.3.8 Přiložení novorozence k matce
-
•13.3.9 Vyšetřování a hodnocení poporodního stavu novorozence
-
-
•13.4 Běžná, následná péče o novorozence
-
•13.5 Kojení
-
•13.6 Propuštění novorozence z porodnice a další sledování dítěte lékařem pro děti a dorost
-
-
Nyní studovat14 Specializovaná ošetřovatelská péče o děti s respiračním onemocněním
-
Nyní studovat15 Specializovaná ošetřovatelská péče o děti s kardiologickým onemocněním
-
Nyní studovat16 Specializovaná ošetřovatelská péče o děti s onemocněním trávicího systému
-
Nyní studovat17 Specializovaná ošetřovatelská péče o děti s onemocněním ledvin a močových cest
-
Nyní studovat18 Specializovaná ošetřovatelská péče o děti s endokrinologickým onemocněním a diabetem neolitem
-
•18.1 Diabetes mellitus (DM)
-
•18.1.1 Charakteristiky jednotlivých typů diabetes mellitus
-
•18.1.2 Komplikace diabetes mellitus
-
•18.1.3 Léčba diabetu a typy inzulínových přípravků, ošetřovatelská péče
-
•18.1.4 Kontrola glykémie – diabetes z pohledu klinické biochemie
-
•18.1.5 Možnosti aplikace inzulínu
-
•18.1.6 Edukace pacienta a jeho rodiny
-
-
•18.2 Onemocnění štítné žlázy
-
-
Nyní studovat19 Specializovaná ošetřovatelská péče o děti s kožním onemocněním
-
Nyní studovat20 Specializovaná ošetřovatelská péče o děti s infekčním onemocněním
-
Nyní studovat21 Specializovaná ošetřovatelská péče o děti s hematologickým a onkologickým onemocněním
-
Nyní studovat22 Specializovaná ošetřovatelská péče o děti s onemocněním Centrálního nervového systému (CNS) a Periferního nervového systému (PNS) v dětském věku
-
Nyní studovat23 Specifické otázky dětské psychiatrie
-
•23.1 Dětská a dorostová psychiatrie
-
•23.2 Mentální retardace
-
•23.3 Poruchy chování a emocí
-
•23.4 Poruchy nálad
-
•23.5 Závislosti v dětském věku
-
•23.6 Akutní psychiatrická intervence (první psychiatrická pomoc)
-
•23.7 Neurotické poruchy, stres, somatizující poruchy
-
•23.8 Poruchy přijímání jídla (mentální anorexie, mentální bulimie)
-
•23.9 Poruchy psychického vývoje
-
-
Nyní studovat24 Specializovaná ošetřovatelská péče o děti s onemocněním ušním, nosním, krčním
-
Nyní studovat25 Specializovaná ošetřovatelská péče o děti s očním onemocněním
-
Nyní studovat26 Specializovaná ošetřovatelská péče o děti s chirurgickým onemocněním
-
Nyní studovat27 Souhrnné testovací otázky
-
7.2 Konkrétní aktivity s batolaty
7.2 Konkrétní aktivity s batolaty
Dominantní činností je manipulace s předměty, dítě procvičuje jemnou motoriku. Využíváme napodobivou hru, dítěte se ptáme „jak dělá“ pes, kočička apod. Volíme i pohybové hry v rámci postýlky a vzhledem k onemocnění – dítě leze za nabízenou hračkou, přetáčí se, pohybuje se podle hudby, zpěvu. Nabízíme vyprávění pohádky, a pokud může být dítě mimo postýlku, umožníme tzv. špinavou hru (Mensy play), dítě pracuje s pískem, vodou, těstem, barvou. Význam této hry je v tom, že si dítě užívá příjemné pocity z kontaktu s materiálem. Probírá se jím, boří do něj ruce, patlá, hněte, válí, kreslí do něj prstem, stříká stříkačkou…Jde o nejoblíbenější a nejpřínosnější aktivitu v nemocnici. Využívá se u dětí nespolupracujících, zlostných, neklidných. Hra s materiálem pomůže dětem uvolnit energii a ventilovat nashromážděné negativní emoce. Pacient může hmotu trhat, bít, ničit…Nebo naopak prožít, po vybití násilí, příjemné prožitky a uvolnění. Další předností této techniky je nenáročnost a bezpečnost. Děti v nemocnici ztratily mnoho dovedností a jsou často velmi nejisté. Při této hře neriskují prohru ani neúspěch. Nehrozí jim, že se něco nepovede. Tato činnost je pouze příjemná, zábavná, mnohdy překvapivá. Děti mají radost právě ze „špinavosti“ hry. Je vhodná pro děti každého věku i pro rodiče! Při dodržení všech hygienických zásad ji lze využít i u dětí na lůžku.
Solné hrací těsto: 300 g mouky, 300 g soli, 200 ml vody, 1 polévková lžíce oleje
Hrací těsto: 450 g mouky, 150 g soli, 1 lžíce oleje, 275 ml vody s potravinářským barvivem
Barva pro malování rukama (prsty): ½ hrnku vločkového mýdla, ½ hrnku vychladlého uvařeného nebo instančního škrobu, ¾ hrnku studené vody.
-
Osetrovatelska_pece_o_dite
-
Nyní studovat1 Metodika výchovné péče
-
Nyní studovat2 Hra jako základní činnost dětí
-
Nyní studovat3 Metodika výchovné péče v kojeneckém věku
-
Nyní studovat4 Metodika výchovné péče v mladším batolivém věku
-
Nyní studovat5 Metodika výchovné péče ve starším batolivém věku
-
Nyní studovat6 Výchovné problémy v jednotlivých obdobích
-
Nyní studovat7 Herní aktivity dětí v nemocnici
-
•7.1 Konkrétní aktivity s kojenci
-
•7.2 Konkrétní aktivity s batolaty
-
•7.3 Konkrétní aktivity pro předškoláky
-
•7.4 Konkrétní aktivity pro děti mladšího školního věku
-
•7.5 Konkrétní aktivity pro starší školáky a adolescenty
-
•7.6 Provoz herny – zásady
-
•7.7 Hra s těžce nemocnými nebo dlouhodobě nemocnými dětmi
-
•7.8 Rodina a hra
-
-
Nyní studovat8 Bezpečné prostředí pro dítě
-
Nyní studovat9 Edukace dětí a doprovodu, spolupráce s rodinou
-
Nyní studovat10 Rehabilitace v pediatrii
-
Nyní studovat11 Psychické, somatické a sociální potřeby dětí
-
Nyní studovat12 Ošetřovatelský proces v pediatrii
-
Nyní studovat13 Specializovaná ošetřovatelská péče o novorozence
-
•13.1 Klasifikace novorozence
-
•13.2 Fyziologický novorozenec
-
•13.3 První ošetření novorozence
-
•13.3.1 Zajištění tepla
-
•13.3.2 Toaleta horních cest dýchacích
-
•13.3.3 Ošetření pupečního pahýlu
-
•13.3.4 Dezinfekce spojivkových vaků
-
•13.3.5 Prevence krvácivé nemoci novorozence (morbus haemorhagicus neonatorum)
-
•13.3.6 Označení novorozence, informace o novorozenci
-
•13.3.7 Zvážení a změření
-
•13.3.8 Přiložení novorozence k matce
-
•13.3.9 Vyšetřování a hodnocení poporodního stavu novorozence
-
-
•13.4 Běžná, následná péče o novorozence
-
•13.5 Kojení
-
•13.6 Propuštění novorozence z porodnice a další sledování dítěte lékařem pro děti a dorost
-
-
Nyní studovat14 Specializovaná ošetřovatelská péče o děti s respiračním onemocněním
-
Nyní studovat15 Specializovaná ošetřovatelská péče o děti s kardiologickým onemocněním
-
Nyní studovat16 Specializovaná ošetřovatelská péče o děti s onemocněním trávicího systému
-
Nyní studovat17 Specializovaná ošetřovatelská péče o děti s onemocněním ledvin a močových cest
-
Nyní studovat18 Specializovaná ošetřovatelská péče o děti s endokrinologickým onemocněním a diabetem neolitem
-
•18.1 Diabetes mellitus (DM)
-
•18.1.1 Charakteristiky jednotlivých typů diabetes mellitus
-
•18.1.2 Komplikace diabetes mellitus
-
•18.1.3 Léčba diabetu a typy inzulínových přípravků, ošetřovatelská péče
-
•18.1.4 Kontrola glykémie – diabetes z pohledu klinické biochemie
-
•18.1.5 Možnosti aplikace inzulínu
-
•18.1.6 Edukace pacienta a jeho rodiny
-
-
•18.2 Onemocnění štítné žlázy
-
-
Nyní studovat19 Specializovaná ošetřovatelská péče o děti s kožním onemocněním
-
Nyní studovat20 Specializovaná ošetřovatelská péče o děti s infekčním onemocněním
-
Nyní studovat21 Specializovaná ošetřovatelská péče o děti s hematologickým a onkologickým onemocněním
-
Nyní studovat22 Specializovaná ošetřovatelská péče o děti s onemocněním Centrálního nervového systému (CNS) a Periferního nervového systému (PNS) v dětském věku
-
Nyní studovat23 Specifické otázky dětské psychiatrie
-
•23.1 Dětská a dorostová psychiatrie
-
•23.2 Mentální retardace
-
•23.3 Poruchy chování a emocí
-
•23.4 Poruchy nálad
-
•23.5 Závislosti v dětském věku
-
•23.6 Akutní psychiatrická intervence (první psychiatrická pomoc)
-
•23.7 Neurotické poruchy, stres, somatizující poruchy
-
•23.8 Poruchy přijímání jídla (mentální anorexie, mentální bulimie)
-
•23.9 Poruchy psychického vývoje
-
-
Nyní studovat24 Specializovaná ošetřovatelská péče o děti s onemocněním ušním, nosním, krčním
-
Nyní studovat25 Specializovaná ošetřovatelská péče o děti s očním onemocněním
-
Nyní studovat26 Specializovaná ošetřovatelská péče o děti s chirurgickým onemocněním
-
Nyní studovat27 Souhrnné testovací otázky
-