Rehabilitacni_osetrovatelstvi
-
Rehabilitacni_osetrovatelstvi
-
Nyní studovat1 Rehabilitační ošetřování a ošetřovatelství
-
Nyní studovat2 Dechová cvičení a rehabilitace
-
Nyní studovat3 Polohy a polohování pacientů
-
Nyní studovat4 Vertikalizace a mobilizace pacienta
-
Nyní studovat5 Užití tepla a chladu
-
Nyní studovat6 Bazální stimulace
-
Nyní studovat7 Ochrana personálu před nadměrnou zátěží
-
Nyní studovat8 Rehabilitace
-
Nyní studovat9 Diagnostické postupy v rehabilitaci
-
Nyní studovat10 Terapeutické postupy
-
Nyní studovat11 Prevence pádů
-
•11.1 Úvod do problematiky
-
•11.2 Pády
-
•11.3 Pádový management
-
•11.3.1 Definice pádu
-
•11.3.2 Následky pádů
-
•11.3.3 Klasifikace příčin pádů a strategie jejich minimalizování či odstraňování
-
•11.3.4 Identifikace pacientů náchylných k pádu
-
•11.3.5 Posuzování rizikovosti prostředí
-
•11.3.6 Vytvoření programu k aktivnímu snižování pádů či následků pádu
-
•11.3.7 Hodnocení úspěšnosti
-
-
•11.4 Strategie vrcholného managementu
-
•11.5 Ošetřovatelský proces u pacienta s rizikem pádu
-
•11.6 Pády a zranění pacienta z hlediska ošetřovatelských diagnóz
-
•11.7 Diskuze a doporučení pro praxi
-
-
Nyní studovat12 Relaxační techniky
-
Nyní studovat13 Léčebná rehabilitace u bolestivých stavů
-
Nyní studovat14 Léčebná rehabilitace u interních chorob
-
•14.1 Rehabilitace u bronchiálního astmatu
-
•14.2 Rehabilitace u chronické obstrukční plicní nemoci
-
•14.3 Rehabilitace u pacientů s podporou dýchání
-
•14.4 Rehabilitace při operacích v oblasti hrudníku
-
•14.5 Rehabilitace v kardiochirurgii
-
•14.6 Léčebná rehabilitace u pacienta s ischemickou chorobou srdeční
-
•14.7 Léčebná rehabilitace při diabetes mellitus
-
•14.8 Léčebná rehabilitace u revmatických chorob
-
•14.9 Léčebná rehabilitace při osteoporóze
-
•14.10 Léčebná rehabilitace při lymfatickém otoku
-
-
Nyní studovat15 Léčebná rehabilitace v neurologii
-
Nyní studovat16 Léčebná rehabilitace v ortopedii
-
Nyní studovat17 Léčebná rehabilitace v traumatologii
-
Nyní studovat18 Léčebná rehabilitace v onkologii
-
Nyní studovat19 Léčebná rehabilitace v gynekologii
-
Nyní studovat20 Léčebná rehabilitace v porodnictví
-
Nyní studovat21 Léčebná rehabilitace u pacientů s poruchou kognitivních funkcí
-
•21.1 Rehabilitační ošetřování u imobilních dementních pacientů
-
•21.2 Kognitivní rehabilitace
-
•21.3 Kinezioterapie
-
•21.4 Taneční a pohybový program pro pacienty postižené demencí
-
•21.5 Arteterapie
-
•21.6 Muzikoterapie
-
•21.7 Aktivizační techniky
-
•21.8 Relaxační techniky
-
•21.9 Pet–terapie
-
•21.10 Aplikace světla
-
•21.11 Namaste
-
-
Nyní studovat22 Léčebná rehabilitace u popálenin
-
Nyní studovat23 Souhrnné testovací otázky
-
10.3.4 Historie ergoterapie ve světě a v ČR
10.3.4 Historie ergoterapie ve světě a v ČR
Od 18. století je ergoterapie pojímána jako pracovní terapie v péči o duševně nemocné.
V roce 1793 psychiatr Phillipe Pinel – „morální léčba a zaměstnání“ při léčbě duševně chorých – empatie, zachování lidské důstojnosti, humanistický, laskavý přístup se zavedením pravidelného režimu dne s kreativními a rekreačními činnostmi. Pinel využíval četbu, hudbu, tělesná cvičení a práci – uvolnění emocí, zlepšení spánku, zlepšení mentálních schopností.
1840-1860 USA – „zlatý věk morální léčby a zaměstnávání“ – výtvarné, rukodělné činnosti.
20. století – osoby s disabilitou mají právo se zapojit do každodenního života, za zdraví bylo považováno dosažení rovnováhy mezi prací, odpočinkem a aktivním využíváním volného času.
1917 – vznik ergoterapie jako profese v USA Národní společnost pro podporu ergoterapie (National Society for the Promotion of Occupational Therapy) dnes Americká ergoterapeutická asociace (American Occupational Therapy Association, AOTA).
40.-60. léta minulého století – práce s válečnými veterány s různým tělesným postižením, rehabilitace osob s tělesným postižením, zvláště míchy, po amputacích, traumatickém poranění mozku, poliomyelitidou a dětskou mozkovou obrnou. Lékaři byli plně odpovědní za indikaci léčby. Ergoterapie se zaměřila jen na fyzické problémy.
S. Freud – hlubší zaměření na vztah ergoterapeuta a klienta.
Od 60. let se ergoterapie rozšiřuje i do pediatrie, geriatrie, významný trend deinstitucionalizace – příprava pacientů na samostatný život po propuštění z institucí. Vzrostla také potřeba sociálních dovedností ergoterapeutů.
1952 založení Světové federace ergoterapeutů (WFOT, World Federation of Occupational Therapists)
1980 WHO – Mezinárodní klasifikace poruch, disabilit a handicapů
V České republice se o rozvoj ergoterapie významně zasloužil profesor Rudolf Jedlička.
1913 – Jedličkův ústav pro děti s tělesným postižením a později pro zraněné vojáky. Proslul cvičnými dílnami – truhlářskou, krejčovskou, zahradnickou, ručně vázané koberce, vyšívání praporů, výroba protéz.
Rehabilitační ústav Kladruby – vyškolení ergoterapeutů pod vedením odborníků z USA.
60. léta – obor univerzální rehabilitační pracovník (ergoterapie byla luxus či nadstandard).
Do 70. let ergoterapie pojímána jen jako „léčba prací“.
1992 samostatné studium ergoterapie na úrovni vyššího odborného vzdělání – Ostrava.
1994 bakalářský obor na 1. LF UK
1994 Česká asociace ergoterapeutů ČAE (od roku 2002 členem Světové federace ergoterapeutů)
V ČR 6 ergoterapeutů na 100 000 obyvatel, evropský průměr je 30 ergoterapeutů na 100 000 obyvatel.
-
Rehabilitacni_osetrovatelstvi
-
Nyní studovat1 Rehabilitační ošetřování a ošetřovatelství
-
Nyní studovat2 Dechová cvičení a rehabilitace
-
Nyní studovat3 Polohy a polohování pacientů
-
Nyní studovat4 Vertikalizace a mobilizace pacienta
-
Nyní studovat5 Užití tepla a chladu
-
Nyní studovat6 Bazální stimulace
-
Nyní studovat7 Ochrana personálu před nadměrnou zátěží
-
Nyní studovat8 Rehabilitace
-
Nyní studovat9 Diagnostické postupy v rehabilitaci
-
Nyní studovat10 Terapeutické postupy
-
Nyní studovat11 Prevence pádů
-
•11.1 Úvod do problematiky
-
•11.2 Pády
-
•11.3 Pádový management
-
•11.3.1 Definice pádu
-
•11.3.2 Následky pádů
-
•11.3.3 Klasifikace příčin pádů a strategie jejich minimalizování či odstraňování
-
•11.3.4 Identifikace pacientů náchylných k pádu
-
•11.3.5 Posuzování rizikovosti prostředí
-
•11.3.6 Vytvoření programu k aktivnímu snižování pádů či následků pádu
-
•11.3.7 Hodnocení úspěšnosti
-
-
•11.4 Strategie vrcholného managementu
-
•11.5 Ošetřovatelský proces u pacienta s rizikem pádu
-
•11.6 Pády a zranění pacienta z hlediska ošetřovatelských diagnóz
-
•11.7 Diskuze a doporučení pro praxi
-
-
Nyní studovat12 Relaxační techniky
-
Nyní studovat13 Léčebná rehabilitace u bolestivých stavů
-
Nyní studovat14 Léčebná rehabilitace u interních chorob
-
•14.1 Rehabilitace u bronchiálního astmatu
-
•14.2 Rehabilitace u chronické obstrukční plicní nemoci
-
•14.3 Rehabilitace u pacientů s podporou dýchání
-
•14.4 Rehabilitace při operacích v oblasti hrudníku
-
•14.5 Rehabilitace v kardiochirurgii
-
•14.6 Léčebná rehabilitace u pacienta s ischemickou chorobou srdeční
-
•14.7 Léčebná rehabilitace při diabetes mellitus
-
•14.8 Léčebná rehabilitace u revmatických chorob
-
•14.9 Léčebná rehabilitace při osteoporóze
-
•14.10 Léčebná rehabilitace při lymfatickém otoku
-
-
Nyní studovat15 Léčebná rehabilitace v neurologii
-
Nyní studovat16 Léčebná rehabilitace v ortopedii
-
Nyní studovat17 Léčebná rehabilitace v traumatologii
-
Nyní studovat18 Léčebná rehabilitace v onkologii
-
Nyní studovat19 Léčebná rehabilitace v gynekologii
-
Nyní studovat20 Léčebná rehabilitace v porodnictví
-
Nyní studovat21 Léčebná rehabilitace u pacientů s poruchou kognitivních funkcí
-
•21.1 Rehabilitační ošetřování u imobilních dementních pacientů
-
•21.2 Kognitivní rehabilitace
-
•21.3 Kinezioterapie
-
•21.4 Taneční a pohybový program pro pacienty postižené demencí
-
•21.5 Arteterapie
-
•21.6 Muzikoterapie
-
•21.7 Aktivizační techniky
-
•21.8 Relaxační techniky
-
•21.9 Pet–terapie
-
•21.10 Aplikace světla
-
•21.11 Namaste
-
-
Nyní studovat22 Léčebná rehabilitace u popálenin
-
Nyní studovat23 Souhrnné testovací otázky
-