Zaklady_pedagogiky_a_edukace_v_osetrovatelstvi
-
Zaklady_pedagogiky_a_edukace_v_osetrovatelstvi
-
Nyní studovat1 Předmět a cíle pedagogiky
-
Nyní studovat2 Výchova jako součást pedagogického procesu
-
Nyní studovat3 Vymezení základních pojmů v edukaci
-
Nyní studovat4 Vztah pedagogiky a ošetřovatelství
-
Nyní studovat5 Prostředí výchovy a role školy
-
Nyní studovat6 Proces edukace ve zdravotnickém zařízení
-
Nyní studovat7 Analýza dílčích fází edukačního procesu
-
•7.1 Cíle výuky
-
•7.2 Faktory ovlivňující edukaci
-
•7.3 Formy edukace
-
•7.4 Metody výuky
-
•7.5 Organizační formy výuky
-
•7.6 Materiálně didaktické prostředky
-
•7.7 Hodnocení výsledků výuky – evaluace výsledků výuky
-
•7.8 Styly vedení studentů - pacientů
-
•7.9 Kritéria hodnocení – hospitace u sestry edukátorky
-
-
Nyní studovat8 Edukační ošetřovatelská dokumentace
-
Nyní studovat9 Komunikace v edukačním procesu
-
•9.1 Obecné podmínky komunikace
-
•9.2 Druhy komunikace v ošetřovatelství
-
•9.3 Podmínky efektivní (produktivní) komunikace
-
•9.4 Komunikační překážky bránící navázání prvního kontaktu
-
•9.5 Shoda v komunikaci – kongruentnost
-
•9.6 Rovina vztahu zdravotník a pacient
-
•9.7 Nemoc jako náročná životní situace
-
•9.8 Postoje člověka k nemoci
-
•9.9 Iatropatogenie a sorrorigenie
-
•9.10 Hospitalismus
-
-
Nyní studovat10 Osobnost edukátora
-
Nyní studovat11 Výchova a vzdělávání ve vztahu k udržení a obnovení zdraví
-
Nyní studovat12 Modelové situace z klinické praxe
-
Nyní studovat13 Souhrnné testovací otázky
-
3.5 Vyučování
3.5 Vyučování
Vyučování:
- vyučováním se dříve označoval proces, v němž učitel v souladu se vzdělávacími a výchovnými cíli společnosti navozoval a řídil učební činnost žáků tak, aby si osvojili určené učivo, pochopili poznávanou skutečnost, rozvinuli své schopnosti, a tak současně utvářeli svou osobnost,
- vyučováním jsme rozuměli také proces, jehož prostřednictvím žák nebo jiná osoba v roli řízeného subjektu dosahovala určitého vzdělání,
- vyučování se však chápalo a chápe i jako činnost učitele, který řídí vyučovací proces tak, aby se žák aktivně učil, poznával a objevoval nové poznatky, osvojoval si dovednosti a návyky, rozvíjel své schopnosti atd.,
- vyučování bylo chápáno jako hlavní forma výchovy a vzdělávání,
- abychom se vyhnuli možnému nedorozumění, kdy se termínem vyučování jednou rozumělo, jak výše uvádíme, označení jednotného systému činností učitele (vyučování) a současně i činností žáků (učení),
- po druhé se pojmem vyučování rozuměla pouze činnost učitele, užívali jsme jako základní didaktickou kategorii vyučovací proces, jímž jsme chápali cílevědomé, záměrné působení řídícího subjektu vyučování, tj. učitele, lektora, mistra odborné výchovy apod., na řízený subjekt, tj. na žáka, učně, účastníka postgraduálního studia apod., a to tak, aby byl řízený subjekt postupně vzdělán, tj. aby získal nejen nezbytné vědomosti, dovednosti a návyky, ale aby rozvinul i své poznávací procesy, schopnosti, zájmy atd.,
- hlavním smyslem vyučovacího procesu bylo vzdělávání a výchova řízeného subjektu,
- vyučovací proces jsme chápali jako specifickou formu výchovného procesu (jde o nejorganizovanější složku výchovného působení),
- je to proces velmi složitý, podmíněný mnoha faktory, které se v něm uplatňují a determinují jeho průběh i výsledky.
-
Zaklady_pedagogiky_a_edukace_v_osetrovatelstvi
-
Nyní studovat1 Předmět a cíle pedagogiky
-
Nyní studovat2 Výchova jako součást pedagogického procesu
-
Nyní studovat3 Vymezení základních pojmů v edukaci
-
Nyní studovat4 Vztah pedagogiky a ošetřovatelství
-
Nyní studovat5 Prostředí výchovy a role školy
-
Nyní studovat6 Proces edukace ve zdravotnickém zařízení
-
Nyní studovat7 Analýza dílčích fází edukačního procesu
-
•7.1 Cíle výuky
-
•7.2 Faktory ovlivňující edukaci
-
•7.3 Formy edukace
-
•7.4 Metody výuky
-
•7.5 Organizační formy výuky
-
•7.6 Materiálně didaktické prostředky
-
•7.7 Hodnocení výsledků výuky – evaluace výsledků výuky
-
•7.8 Styly vedení studentů - pacientů
-
•7.9 Kritéria hodnocení – hospitace u sestry edukátorky
-
-
Nyní studovat8 Edukační ošetřovatelská dokumentace
-
Nyní studovat9 Komunikace v edukačním procesu
-
•9.1 Obecné podmínky komunikace
-
•9.2 Druhy komunikace v ošetřovatelství
-
•9.3 Podmínky efektivní (produktivní) komunikace
-
•9.4 Komunikační překážky bránící navázání prvního kontaktu
-
•9.5 Shoda v komunikaci – kongruentnost
-
•9.6 Rovina vztahu zdravotník a pacient
-
•9.7 Nemoc jako náročná životní situace
-
•9.8 Postoje člověka k nemoci
-
•9.9 Iatropatogenie a sorrorigenie
-
•9.10 Hospitalismus
-
-
Nyní studovat10 Osobnost edukátora
-
Nyní studovat11 Výchova a vzdělávání ve vztahu k udržení a obnovení zdraví
-
Nyní studovat12 Modelové situace z klinické praxe
-
Nyní studovat13 Souhrnné testovací otázky
-