Zaklady_pedagogiky_a_edukace_v_osetrovatelstvi
-
Zaklady_pedagogiky_a_edukace_v_osetrovatelstvi
-
Nyní studovat1 Předmět a cíle pedagogiky
-
Nyní studovat2 Výchova jako součást pedagogického procesu
-
Nyní studovat3 Vymezení základních pojmů v edukaci
-
Nyní studovat4 Vztah pedagogiky a ošetřovatelství
-
Nyní studovat5 Prostředí výchovy a role školy
-
Nyní studovat6 Proces edukace ve zdravotnickém zařízení
-
Nyní studovat7 Analýza dílčích fází edukačního procesu
-
•7.1 Cíle výuky
-
•7.2 Faktory ovlivňující edukaci
-
•7.3 Formy edukace
-
•7.4 Metody výuky
-
•7.5 Organizační formy výuky
-
•7.6 Materiálně didaktické prostředky
-
•7.7 Hodnocení výsledků výuky – evaluace výsledků výuky
-
•7.8 Styly vedení studentů - pacientů
-
•7.9 Kritéria hodnocení – hospitace u sestry edukátorky
-
-
Nyní studovat8 Edukační ošetřovatelská dokumentace
-
Nyní studovat9 Komunikace v edukačním procesu
-
•9.1 Obecné podmínky komunikace
-
•9.2 Druhy komunikace v ošetřovatelství
-
•9.3 Podmínky efektivní (produktivní) komunikace
-
•9.4 Komunikační překážky bránící navázání prvního kontaktu
-
•9.5 Shoda v komunikaci – kongruentnost
-
•9.6 Rovina vztahu zdravotník a pacient
-
•9.7 Nemoc jako náročná životní situace
-
•9.8 Postoje člověka k nemoci
-
•9.9 Iatropatogenie a sorrorigenie
-
•9.10 Hospitalismus
-
-
Nyní studovat10 Osobnost edukátora
-
Nyní studovat11 Výchova a vzdělávání ve vztahu k udržení a obnovení zdraví
-
Nyní studovat12 Modelové situace z klinické praxe
-
Nyní studovat13 Souhrnné testovací otázky
-
8.2 Dokumentace v edukačním procesu
8.2 Dokumentace v edukačním procesu
Ošetřovatelství jako umění, ale také jako věda si vyžaduje pochopení a praktickou aplikaci specifických vědomostí a zručnosti, které se v rámci možností opírají o výsledky vědeckého výzkumu a praxe. Příprava na profesi sestry má dlouhou historii, ovlivňovanou mnohými společenskými vlivy. Vliv na tyto změny měl rozvoj teoretických oborů v ošetřovatelství, lékařských oborů, vědy a techniky, ale též společenské a politické uspořádání společnosti a požadavky na vzdělávání jednotlivých profesí. Rozsah a obsah vzdělávání oboru doznal za posledních několik let velkých změn.
Edukace je celoživotní rozvíjení osobnosti působením formálních výchovných institucí a neformálního prostředí. Význam edukace v činnosti sestry je patrný hlavně z pohledu současné kvality zdravotního stavu obyvatelstva ČR a EU, který není uspokojivý.
V současné době se u nás postupně proměňuje řada paradigmat zdravotnické péče. Je kladen důraz na dodržování práv pacientů, k nimž neodmyslitelně náleží možnosti svobodného rozhodování, které nemůže být absolutní. Aby jedinec, kterého se rozhodování týká, mohl sám a svědomitě posoudit další postup léčby či péče, měl by být náležitě informován a edu.kován o svém zdravotním stavu. Sestry jsou oprávněny podávat poučení pouze v rámci svých profesních kompetencí a činností. Předpokladem edukace je změna, která může být: plánovaná (záměrná, účelná) a neplánovaná (náhlá a její následky se nedají předvídat). Edukační proces se člení do 5 fází: 1. fáze posouzení; 2. fáze: stanovení edukační diagnózy; 3. příprava edukačního plánu; 4. fáze: realizace edukačního plánu; 5. fáze: kontrola a vyhodnocení.
Dokumentace je důležitou součástí edukačního procesu. Poskytuje záznam o plánované a vykonané edukaci pacienta a také o jejich výstupech.
Výchova a vzdělávání představují významný způsob zlepšování kvality života člověka, jsou nezbytné pro pacientovo budoucí zdraví, neodmyslitelnou součástí léčby a péče. Patří mezi významné samostatné funkce ošetřovatelství. Důležitá je pro sebehodnocení sestry, pro prestiž profese. S jakým efektem bude edukace pacientů/klientů probíhat záleží na profesionalitě.
-
Zaklady_pedagogiky_a_edukace_v_osetrovatelstvi
-
Nyní studovat1 Předmět a cíle pedagogiky
-
Nyní studovat2 Výchova jako součást pedagogického procesu
-
Nyní studovat3 Vymezení základních pojmů v edukaci
-
Nyní studovat4 Vztah pedagogiky a ošetřovatelství
-
Nyní studovat5 Prostředí výchovy a role školy
-
Nyní studovat6 Proces edukace ve zdravotnickém zařízení
-
Nyní studovat7 Analýza dílčích fází edukačního procesu
-
•7.1 Cíle výuky
-
•7.2 Faktory ovlivňující edukaci
-
•7.3 Formy edukace
-
•7.4 Metody výuky
-
•7.5 Organizační formy výuky
-
•7.6 Materiálně didaktické prostředky
-
•7.7 Hodnocení výsledků výuky – evaluace výsledků výuky
-
•7.8 Styly vedení studentů - pacientů
-
•7.9 Kritéria hodnocení – hospitace u sestry edukátorky
-
-
Nyní studovat8 Edukační ošetřovatelská dokumentace
-
Nyní studovat9 Komunikace v edukačním procesu
-
•9.1 Obecné podmínky komunikace
-
•9.2 Druhy komunikace v ošetřovatelství
-
•9.3 Podmínky efektivní (produktivní) komunikace
-
•9.4 Komunikační překážky bránící navázání prvního kontaktu
-
•9.5 Shoda v komunikaci – kongruentnost
-
•9.6 Rovina vztahu zdravotník a pacient
-
•9.7 Nemoc jako náročná životní situace
-
•9.8 Postoje člověka k nemoci
-
•9.9 Iatropatogenie a sorrorigenie
-
•9.10 Hospitalismus
-
-
Nyní studovat10 Osobnost edukátora
-
Nyní studovat11 Výchova a vzdělávání ve vztahu k udržení a obnovení zdraví
-
Nyní studovat12 Modelové situace z klinické praxe
-
Nyní studovat13 Souhrnné testovací otázky
-