Zaklady_pedagogiky_a_edukace_v_osetrovatelstvi
9 Komunikace v edukačním procesu
9 Komunikace v edukačním procesu
9.11 Testovací otázky
Kvalitní ošetřovatelská péče je nemyslitelná bez komunikace mezi sestrou a pacientem nebo bez komunikace mezi zdravotníky navzájem. Komunikace je podávání informací při interakci, oznamování určitých významů při přímém i nepřímém sociálním styku. V ošetřovatelství však nestačíme s komunikací, kterou jsme si osvojili v běžném životě. Komunikace je podávání informací při interakci, oznamování určitých významů při přímém i nepřímém sociálním styku. K ošetřovatelské praxi patří tři druhy komunikace: sociální, strukturovaná a terapeutická. Komunikace je základní složkou interakce mezi lidmi.
Literatura:
ČECHOVÁ, Věra. Speciální psychologie. 1. vyd. Brno: Institut pro další vzdělávání pracovníků ve zdravotnictví, 1995. 173 s. ISBN 80-7013-197-7.
MASTILIAKOVÁ, Dagmar. Úvod do ošetřovatelství – systémový přístup. 1. vyd. Praha: Karolinum, 2002. 187 s. ISBN 80-246-0429-9.
MATĚJČEK, Zdeněk. Psychologie nemocných a zdravotně postižených dětí. 3. přeprac. vyd. Jinočany: H & H, 2001. 147 s. ISBN 80-86022-92-7.
MEDZIHORSKÝ, Štefan. Asertivita. Praha: Elfa, 1991. s. 75. ISBN 80-900197-1-4.
MELLANOVÁ, Alena. Psychologie v ošetřovatelství. 1.vyd. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 150 s. 1989. ISBN 80-7066-065-1.