Osetrovatelska_pece_v_otorinolaryngologii
-
Osetrovatelska_pece_v_otorinolaryngologii
-
Nyní studovat1 Anatomie v otorinolaryngologii
-
Nyní studovat2 Charakteristika oboru - otorinolaryngologie
-
Nyní studovat3 Diagnostika v ORL
-
Nyní studovat4 Terapie v ORL
-
Nyní studovat5 Onemocnění v ORL
-
•5.1 Onemocnění zevního ucha
-
•5.2 Onemocnění středního ucha
-
•5.3 Onemocnění vnitřního ucha
-
•5.4 Onemocnění nosu a vedlejších nosních dutin
-
•5.5 Onemocnění hltanu a jícnu
-
•5.6 Onemocnění slinných žláz
-
•5.7 Nemoci štítné žlázy
-
•5.8 Lymfatické uzliny
-
•5.9 Onemocnění krku
-
•5.10 Obstrukční spánková apnoe
-
•5.11 Foniatrie
-
•5.12 Hlas
-
-
Nyní studovat6 Ošetřovatelský proces u vybraných onemocnění v ORL
-
Nyní studovat7 Ošetřovatelská péče u vybraných onemocnění v ORL
-
Nyní studovat8 Souhrnné testovací otázky
-
5.11.8 Sluch
5.11.8 Sluch
Je z hlediska pedaudiologie a foniatrie pro člověka nedílnou součástí komunikačního procesu, informuje o stavu okolí, působí jako zpětnovazebný systém, který kontroluje řeč ve všech jejich složkách. Stupeň postižení řeči jako důsledek sluchové vady je závislý na její tíži a včasnosti diagnózy. Přesná diagnostika sluchových vad je možná pouze na základě vyšetřovacích postupů, které zahrnují podrobnou anamnézu zaměřenou na reakci dítěte na zvuky, rodinnou anamnézu, genetické vyšetření a baterii audiometrických testů.
Terapie a korekce sluchových vad – sluchová vada na rozdíl od sluchové poruchy je stav trvalý bez tendence ke zlepšení. U hereditárních vad může naopak docházet k neustálému zhoršování stavu sluchu. Protetické, kompenzační pomůcky pro sluchově postižené včetně sluchadel, zaznamenali enormní pokrok, jak technologicky, tak i z hlediska velikosti naslouchátek – postupná miniaturizace vedla k aplikaci naslouchátek do zvukovodu.
Zásady korekce sluchových vad u dětí se provádí po zjištění sluchové vady s ohledem na vývoj řeči tak, aby bylo dítě připraveno k nástupu do školní docházky. Pokut se jedná o dítě s vrozenou sluchovou vadou, přidělujeme naslouchátka již kolem 1. roku dítěte a vždy binaurálně. Jde-li o získané poškození sluchu, závisí na věku dítěte a na momentálním stupni vývoje řeči. Pokud dítě umí číst a psát, nečiní zpravidla rehabilitace problém. U dospělých provádíme korekci sluchové vady tehdy, pokud mají potíže s rozuměním řeči (potíže s rozuměním řeči v hlučném prostředí), tj. od prahu sluchu 40 dB a více. V naší zemi se z ekonomických důvodů přiděluje pouze jedno naslouchátko, fyziologičtější je však nosit naslouchátka binaurálně - lepší orientace v prostoru.
-
Osetrovatelska_pece_v_otorinolaryngologii
-
Nyní studovat1 Anatomie v otorinolaryngologii
-
Nyní studovat2 Charakteristika oboru - otorinolaryngologie
-
Nyní studovat3 Diagnostika v ORL
-
Nyní studovat4 Terapie v ORL
-
Nyní studovat5 Onemocnění v ORL
-
•5.1 Onemocnění zevního ucha
-
•5.2 Onemocnění středního ucha
-
•5.3 Onemocnění vnitřního ucha
-
•5.4 Onemocnění nosu a vedlejších nosních dutin
-
•5.5 Onemocnění hltanu a jícnu
-
•5.6 Onemocnění slinných žláz
-
•5.7 Nemoci štítné žlázy
-
•5.8 Lymfatické uzliny
-
•5.9 Onemocnění krku
-
•5.10 Obstrukční spánková apnoe
-
•5.11 Foniatrie
-
•5.12 Hlas
-
-
Nyní studovat6 Ošetřovatelský proces u vybraných onemocnění v ORL
-
Nyní studovat7 Ošetřovatelská péče u vybraných onemocnění v ORL
-
Nyní studovat8 Souhrnné testovací otázky
-