Osetrovatelska_pece_o_dite
-
Osetrovatelska_pece_o_dite
-
Nyní studovat1 Metodika výchovné péče
-
Nyní studovat2 Hra jako základní činnost dětí
-
Nyní studovat3 Metodika výchovné péče v kojeneckém věku
-
Nyní studovat4 Metodika výchovné péče v mladším batolivém věku
-
Nyní studovat5 Metodika výchovné péče ve starším batolivém věku
-
Nyní studovat6 Výchovné problémy v jednotlivých obdobích
-
Nyní studovat7 Herní aktivity dětí v nemocnici
-
•7.1 Konkrétní aktivity s kojenci
-
•7.2 Konkrétní aktivity s batolaty
-
•7.3 Konkrétní aktivity pro předškoláky
-
•7.4 Konkrétní aktivity pro děti mladšího školního věku
-
•7.5 Konkrétní aktivity pro starší školáky a adolescenty
-
•7.6 Provoz herny – zásady
-
•7.7 Hra s těžce nemocnými nebo dlouhodobě nemocnými dětmi
-
•7.8 Rodina a hra
-
-
Nyní studovat8 Bezpečné prostředí pro dítě
-
Nyní studovat9 Edukace dětí a doprovodu, spolupráce s rodinou
-
Nyní studovat10 Rehabilitace v pediatrii
-
Nyní studovat11 Psychické, somatické a sociální potřeby dětí
-
Nyní studovat12 Ošetřovatelský proces v pediatrii
-
Nyní studovat13 Specializovaná ošetřovatelská péče o novorozence
-
•13.1 Klasifikace novorozence
-
•13.2 Fyziologický novorozenec
-
•13.3 První ošetření novorozence
-
•13.3.1 Zajištění tepla
-
•13.3.2 Toaleta horních cest dýchacích
-
•13.3.3 Ošetření pupečního pahýlu
-
•13.3.4 Dezinfekce spojivkových vaků
-
•13.3.5 Prevence krvácivé nemoci novorozence (morbus haemorhagicus neonatorum)
-
•13.3.6 Označení novorozence, informace o novorozenci
-
•13.3.7 Zvážení a změření
-
•13.3.8 Přiložení novorozence k matce
-
•13.3.9 Vyšetřování a hodnocení poporodního stavu novorozence
-
-
•13.4 Běžná, následná péče o novorozence
-
•13.5 Kojení
-
•13.6 Propuštění novorozence z porodnice a další sledování dítěte lékařem pro děti a dorost
-
-
Nyní studovat14 Specializovaná ošetřovatelská péče o děti s respiračním onemocněním
-
Nyní studovat15 Specializovaná ošetřovatelská péče o děti s kardiologickým onemocněním
-
Nyní studovat16 Specializovaná ošetřovatelská péče o děti s onemocněním trávicího systému
-
Nyní studovat17 Specializovaná ošetřovatelská péče o děti s onemocněním ledvin a močových cest
-
Nyní studovat18 Specializovaná ošetřovatelská péče o děti s endokrinologickým onemocněním a diabetem neolitem
-
•18.1 Diabetes mellitus (DM)
-
•18.1.1 Charakteristiky jednotlivých typů diabetes mellitus
-
•18.1.2 Komplikace diabetes mellitus
-
•18.1.3 Léčba diabetu a typy inzulínových přípravků, ošetřovatelská péče
-
•18.1.4 Kontrola glykémie – diabetes z pohledu klinické biochemie
-
•18.1.5 Možnosti aplikace inzulínu
-
•18.1.6 Edukace pacienta a jeho rodiny
-
-
•18.2 Onemocnění štítné žlázy
-
-
Nyní studovat19 Specializovaná ošetřovatelská péče o děti s kožním onemocněním
-
Nyní studovat20 Specializovaná ošetřovatelská péče o děti s infekčním onemocněním
-
Nyní studovat21 Specializovaná ošetřovatelská péče o děti s hematologickým a onkologickým onemocněním
-
Nyní studovat22 Specializovaná ošetřovatelská péče o děti s onemocněním Centrálního nervového systému (CNS) a Periferního nervového systému (PNS) v dětském věku
-
Nyní studovat23 Specifické otázky dětské psychiatrie
-
•23.1 Dětská a dorostová psychiatrie
-
•23.2 Mentální retardace
-
•23.3 Poruchy chování a emocí
-
•23.4 Poruchy nálad
-
•23.5 Závislosti v dětském věku
-
•23.6 Akutní psychiatrická intervence (první psychiatrická pomoc)
-
•23.7 Neurotické poruchy, stres, somatizující poruchy
-
•23.8 Poruchy přijímání jídla (mentální anorexie, mentální bulimie)
-
•23.9 Poruchy psychického vývoje
-
-
Nyní studovat24 Specializovaná ošetřovatelská péče o děti s onemocněním ušním, nosním, krčním
-
Nyní studovat25 Specializovaná ošetřovatelská péče o děti s očním onemocněním
-
Nyní studovat26 Specializovaná ošetřovatelská péče o děti s chirurgickým onemocněním
-
Nyní studovat27 Souhrnné testovací otázky
-
3.2 Metodika rozumové výchovy
3.2 Metodika rozumové výchovy
Hlavním cílem je postupná aktivizace poznávacích procesů dítěte.
K hlavním úkolům rozumové výchovy v první polovině roku patří vytvářet předpoklady pro zrakové a sluchové vnímání předmětů, pobízet dítě k uchopování předmětů, udržovat s dítětem slovní kontakt, umožnit poznávání nejbližšího okolí.
Rozvíjení soustředění a vnímání
Základním předpokladem k seznamování dítěte s okolím je schopnost soustředit se na podněty. Tato schopnost je u kojence velmi malá, proto ji musíme postupně rozvíjet. Prvním zajímavým objektem je obličej matky. Dalšími podněty, které upoutají pozornost, jsou hračky. Mají být velké, barevné, poutavé. Kromě hraček můžeme využít i další předměty (ručníky, papíry, pestré šátky ...). Občas je rozhoupeme, pohybujeme s nimi a na dítě mluvíme. Dítě pohne hračkou nejdříve náhodně a později se naučí, že ji může rozhýbat pohyby ruky. Vznikají předpoklady k samostatné hře.
V 5. - 6. měsíci se dítě seznamuje s hračkami nejen zrakem a hmatem, ale dává s oblibou hračky do úst.
Rozvíjení řeči – budeme-li dítě neustále podněcovat zvuky, začne je brzy tvořit samo. Je důležité, aby mělo uspokojeny všechny potřeby. Spokojenost projevuje dítě hlasovými projevy a dospělý musí tyto zvuky napodobovat (eh, gea, eu, uo…). Kruhovou reakci dítě – dospělý – dítě nazýváme zpětnou vazbou. Je základem osvojení si řeči dospělého kojencem. Zpětná vazba má význam ve stádiu žvatlání, kdy před dítětem vyslovujeme slabiky „ma“, „pa“, „da“, „ta“. Používáme při jednom kontaktu jeden druh slabik, zřetelně artikulujeme a dbáme, aby kojenec viděl naše rty a mohl napodobit jejich pohyb.
Poznávání okolí – kojenec zpočátku vnímá pouze nejbližší okolí. V poloze na zádech vnímá předměty, které jsou nad ním v zorném poli. V poloze na břiše vnímá podstatně více předmětů. S dítětem chodíme po místnosti a ukazujeme mu různé předměty, díváme se ven z okna, občas se zastavíme před zrcadlem, kde dítě vedeme k sociální reakci, úsměvu a ke sledování svého obrazu.
Ve druhé polovině prvního roku pobízíme dítě k opakování slovních vzorů, rozvíjíme manipulaci s předměty, napodobování, soustředění, učíme vyslovovat první slova. Dítě se snaží hračky uchopit, manipulovat s nimi a samostatně si hrát. Po 9. měsíci když dítě spolehlivě sedí samo, hraje si na podlaze, u stolečku, umožňujeme mu vnímat třetí rozměr. Dítě vyzýváme ke vkládání menších předmětů do dutých předmětů, komentujeme „bác“. Všechny tyto činnosti představují „manipulační hry“.
Rozvíjení řeči – po půl roce vedeme dítě postupně od žvatlání k tomu, aby rozumělo normální řeči. Je důležité, aby se osoby kolem dítěte sjednotily v používání slovních signálů (např. jídlo „ham“ nebo „papat“, při oblékání půjdeme „pá – pá“).
Kolem 11. - 12. měsíce můžeme dětem ukazovat monotématické obrázky. Obrázky musí být dostatečně velké a barevné.
Poznávání okolí – ve druhé polovině roku umožňujeme dítěti rozvíjet pohybovou aktivitu a seznamovat se s okolím. Volný pohyb umožňuje manipulovat s předměty, hračkami, plazit se, chodit. Tato činnost poskytuje hodně zážitků a podnětů, dítě získává zkušenosti. Rozvíjí se tak poznávací procesy, orientace v prostoru a pohyblivost celého těla.
-
Osetrovatelska_pece_o_dite
-
Nyní studovat1 Metodika výchovné péče
-
Nyní studovat2 Hra jako základní činnost dětí
-
Nyní studovat3 Metodika výchovné péče v kojeneckém věku
-
Nyní studovat4 Metodika výchovné péče v mladším batolivém věku
-
Nyní studovat5 Metodika výchovné péče ve starším batolivém věku
-
Nyní studovat6 Výchovné problémy v jednotlivých obdobích
-
Nyní studovat7 Herní aktivity dětí v nemocnici
-
•7.1 Konkrétní aktivity s kojenci
-
•7.2 Konkrétní aktivity s batolaty
-
•7.3 Konkrétní aktivity pro předškoláky
-
•7.4 Konkrétní aktivity pro děti mladšího školního věku
-
•7.5 Konkrétní aktivity pro starší školáky a adolescenty
-
•7.6 Provoz herny – zásady
-
•7.7 Hra s těžce nemocnými nebo dlouhodobě nemocnými dětmi
-
•7.8 Rodina a hra
-
-
Nyní studovat8 Bezpečné prostředí pro dítě
-
Nyní studovat9 Edukace dětí a doprovodu, spolupráce s rodinou
-
Nyní studovat10 Rehabilitace v pediatrii
-
Nyní studovat11 Psychické, somatické a sociální potřeby dětí
-
Nyní studovat12 Ošetřovatelský proces v pediatrii
-
Nyní studovat13 Specializovaná ošetřovatelská péče o novorozence
-
•13.1 Klasifikace novorozence
-
•13.2 Fyziologický novorozenec
-
•13.3 První ošetření novorozence
-
•13.3.1 Zajištění tepla
-
•13.3.2 Toaleta horních cest dýchacích
-
•13.3.3 Ošetření pupečního pahýlu
-
•13.3.4 Dezinfekce spojivkových vaků
-
•13.3.5 Prevence krvácivé nemoci novorozence (morbus haemorhagicus neonatorum)
-
•13.3.6 Označení novorozence, informace o novorozenci
-
•13.3.7 Zvážení a změření
-
•13.3.8 Přiložení novorozence k matce
-
•13.3.9 Vyšetřování a hodnocení poporodního stavu novorozence
-
-
•13.4 Běžná, následná péče o novorozence
-
•13.5 Kojení
-
•13.6 Propuštění novorozence z porodnice a další sledování dítěte lékařem pro děti a dorost
-
-
Nyní studovat14 Specializovaná ošetřovatelská péče o děti s respiračním onemocněním
-
Nyní studovat15 Specializovaná ošetřovatelská péče o děti s kardiologickým onemocněním
-
Nyní studovat16 Specializovaná ošetřovatelská péče o děti s onemocněním trávicího systému
-
Nyní studovat17 Specializovaná ošetřovatelská péče o děti s onemocněním ledvin a močových cest
-
Nyní studovat18 Specializovaná ošetřovatelská péče o děti s endokrinologickým onemocněním a diabetem neolitem
-
•18.1 Diabetes mellitus (DM)
-
•18.1.1 Charakteristiky jednotlivých typů diabetes mellitus
-
•18.1.2 Komplikace diabetes mellitus
-
•18.1.3 Léčba diabetu a typy inzulínových přípravků, ošetřovatelská péče
-
•18.1.4 Kontrola glykémie – diabetes z pohledu klinické biochemie
-
•18.1.5 Možnosti aplikace inzulínu
-
•18.1.6 Edukace pacienta a jeho rodiny
-
-
•18.2 Onemocnění štítné žlázy
-
-
Nyní studovat19 Specializovaná ošetřovatelská péče o děti s kožním onemocněním
-
Nyní studovat20 Specializovaná ošetřovatelská péče o děti s infekčním onemocněním
-
Nyní studovat21 Specializovaná ošetřovatelská péče o děti s hematologickým a onkologickým onemocněním
-
Nyní studovat22 Specializovaná ošetřovatelská péče o děti s onemocněním Centrálního nervového systému (CNS) a Periferního nervového systému (PNS) v dětském věku
-
Nyní studovat23 Specifické otázky dětské psychiatrie
-
•23.1 Dětská a dorostová psychiatrie
-
•23.2 Mentální retardace
-
•23.3 Poruchy chování a emocí
-
•23.4 Poruchy nálad
-
•23.5 Závislosti v dětském věku
-
•23.6 Akutní psychiatrická intervence (první psychiatrická pomoc)
-
•23.7 Neurotické poruchy, stres, somatizující poruchy
-
•23.8 Poruchy přijímání jídla (mentální anorexie, mentální bulimie)
-
•23.9 Poruchy psychického vývoje
-
-
Nyní studovat24 Specializovaná ošetřovatelská péče o děti s onemocněním ušním, nosním, krčním
-
Nyní studovat25 Specializovaná ošetřovatelská péče o děti s očním onemocněním
-
Nyní studovat26 Specializovaná ošetřovatelská péče o děti s chirurgickým onemocněním
-
Nyní studovat27 Souhrnné testovací otázky
-