Zaklady_pedagogiky_a_edukace_v_osetrovatelstvi
-
Zaklady_pedagogiky_a_edukace_v_osetrovatelstvi
-
Nyní studovat1 Předmět a cíle pedagogiky
-
Nyní studovat2 Výchova jako součást pedagogického procesu
-
Nyní studovat3 Vymezení základních pojmů v edukaci
-
Nyní studovat4 Vztah pedagogiky a ošetřovatelství
-
Nyní studovat5 Prostředí výchovy a role školy
-
Nyní studovat6 Proces edukace ve zdravotnickém zařízení
-
Nyní studovat7 Analýza dílčích fází edukačního procesu
-
•7.1 Cíle výuky
-
•7.2 Faktory ovlivňující edukaci
-
•7.3 Formy edukace
-
•7.4 Metody výuky
-
•7.5 Organizační formy výuky
-
•7.6 Materiálně didaktické prostředky
-
•7.7 Hodnocení výsledků výuky – evaluace výsledků výuky
-
•7.8 Styly vedení studentů - pacientů
-
•7.9 Kritéria hodnocení – hospitace u sestry edukátorky
-
-
Nyní studovat8 Edukační ošetřovatelská dokumentace
-
Nyní studovat9 Komunikace v edukačním procesu
-
•9.1 Obecné podmínky komunikace
-
•9.2 Druhy komunikace v ošetřovatelství
-
•9.3 Podmínky efektivní (produktivní) komunikace
-
•9.4 Komunikační překážky bránící navázání prvního kontaktu
-
•9.5 Shoda v komunikaci – kongruentnost
-
•9.6 Rovina vztahu zdravotník a pacient
-
•9.7 Nemoc jako náročná životní situace
-
•9.8 Postoje člověka k nemoci
-
•9.9 Iatropatogenie a sorrorigenie
-
•9.10 Hospitalismus
-
-
Nyní studovat10 Osobnost edukátora
-
Nyní studovat11 Výchova a vzdělávání ve vztahu k udržení a obnovení zdraví
-
Nyní studovat12 Modelové situace z klinické praxe
-
Nyní studovat13 Souhrnné testovací otázky
-
10.6 Inteligence
10.6 Inteligence
Inteligence je obecná rozumová výkonnost (schopnost) člověka, schopnost pružného psychického přizpůsobení novým životním podmínkám a úkolům (schopnost adaptace), úhrnná schopnost individua účelně jednat, rozumně myslet a účinně se vypořádat se svým okolím.
Inteligence představuje obecný základ schopností, na němž je závislá úroveň každého poznávacího výkonu. Dílčí schopnosti ovlivňují individuálně typicky výkony ve specifických oblastech.
7 základních faktorů (schopností) tvořících komplex inteligence:
- pohotovost vnímání - schopnost diferencovaně a analyticky vnímat, rozpoznávat vzájemné shody a rozdíly ve vnímaných podnětech
- prostorová představivost - poznávání prostorových útvarů,
- paměť - schopnost uchovávat a vybavovat různé informace,
- slovní porozumění - schopnost chápat význam jednotlivých slov,
- slovní plynulost - schopnost vybavování přiměřených slovních výrazů, která se projeví plynulostí vyjadřování,
- zacházení s čísly - schopnost provádět běžné číselné operace,
- usuzování - schopnost vyhledat vzájemné vztahy a souvislosti a z nich vyplývající řešení daného problému.
Dle M. Nakonečného:
- teoretická inteligence - zahrnuje operace na úrovni znaků tj. verbálního charakteru,
- praktická inteligence - zahrnuje konkrétní operace s objekty př. obrázky,
- sociální inteligence - zahrnuje specifické operace se sociálními signály, je to schopnost chápat sociální vztahy, orientovat se v nich a být schopen přiměřené interakce s ostatními lidmi.
Dědičnost inteligence: rozvoj inteligence závisí na interakci dědičných dispozic a vlivů vnějšího prostředí, především sociálního. Inteligence je v průměru určena ze 75 % dědičnými předpoklady a ve 25 % závisí na výchově a vzdělání.
Měření inteligence: inteligenční kvocient (IQ) určuje pozici určitého jedince v populační skupině jeho vrstevníků, náležejících ke stejné společnosti. Inteligence se měří pomocí testů inteligence. Základem testování jsou standardizované podněty - úkoly, vyžadující verbální a výkonové reakce činnostního druhu, např. reprodukce mozaikového vzoru atd.
Hodnota IQ není stálá veličina, může se věkem měnit.
-
Zaklady_pedagogiky_a_edukace_v_osetrovatelstvi
-
Nyní studovat1 Předmět a cíle pedagogiky
-
Nyní studovat2 Výchova jako součást pedagogického procesu
-
Nyní studovat3 Vymezení základních pojmů v edukaci
-
Nyní studovat4 Vztah pedagogiky a ošetřovatelství
-
Nyní studovat5 Prostředí výchovy a role školy
-
Nyní studovat6 Proces edukace ve zdravotnickém zařízení
-
Nyní studovat7 Analýza dílčích fází edukačního procesu
-
•7.1 Cíle výuky
-
•7.2 Faktory ovlivňující edukaci
-
•7.3 Formy edukace
-
•7.4 Metody výuky
-
•7.5 Organizační formy výuky
-
•7.6 Materiálně didaktické prostředky
-
•7.7 Hodnocení výsledků výuky – evaluace výsledků výuky
-
•7.8 Styly vedení studentů - pacientů
-
•7.9 Kritéria hodnocení – hospitace u sestry edukátorky
-
-
Nyní studovat8 Edukační ošetřovatelská dokumentace
-
Nyní studovat9 Komunikace v edukačním procesu
-
•9.1 Obecné podmínky komunikace
-
•9.2 Druhy komunikace v ošetřovatelství
-
•9.3 Podmínky efektivní (produktivní) komunikace
-
•9.4 Komunikační překážky bránící navázání prvního kontaktu
-
•9.5 Shoda v komunikaci – kongruentnost
-
•9.6 Rovina vztahu zdravotník a pacient
-
•9.7 Nemoc jako náročná životní situace
-
•9.8 Postoje člověka k nemoci
-
•9.9 Iatropatogenie a sorrorigenie
-
•9.10 Hospitalismus
-
-
Nyní studovat10 Osobnost edukátora
-
Nyní studovat11 Výchova a vzdělávání ve vztahu k udržení a obnovení zdraví
-
Nyní studovat12 Modelové situace z klinické praxe
-
Nyní studovat13 Souhrnné testovací otázky
-