FYERG1241 Ergoterapie

Vysoká škola zdravotnická
léto 2024
Rozsah
0/2/0. 1 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Lucie Markovcová (cvičící)
Mgr. Kateřina Milerová (cvičící)
Bc. Kateřina Nováková (cvičící)
Hana Růžencová, DiS. (cvičící)
Garance
Kontaktní osoba: Mgr. Iva Řehořová
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
FYERG1241/cv: Čt 29. 2. 15:00–18:15 Učebna ORFM 4. patro, Čt 7. 3. 15:00–18:15 Učebna ORFM 4. patro, Čt 28. 3. 15:00–18:15 Učebna ORFM 4. patro, Čt 4. 4. 15:00–18:15 Učebna ORFM 4. patro, Čt 11. 4. 15:00–18:15 Učebna ORFM 4. patro
Předpoklady
FYPAT1232 Patologie a patofyziologie && FYBIM1232 Biomechanika && FYCFY12313 Cvičení z fyzioterapie 3 && FYGYN1231 Gynekologie && FYCHI12312 Chirurgie, traumatologie, ortopedie 2 && FYLTV12312 Léčebná tělesná výchova 2 && FYNEU12311 Neurologie 1 && FYPDI12311 Pediatrie 1 && FYPED12322 Pedagogika a edukační činnost ve fyzioterapii 2 && FYSOP12313 Souvislá odborná praxe 3 && FYTER12313 Fyzikální terapie 3 && FYVNL12311 Vnitřní lékařství 1 && FYVYM12313 Vyšetřovací metody 3
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cíle studijního předmětu:
Seznámit studenty s teoretickými a filozofickými základy této zdravotní disciplíny, ergoterapeutickými koncepty, modely a přístupy založenými na interakci osoba – činnost – prostředí, vysvětlit význam ergoterapeutických klinických standardů, definovat základní pojmy Mezinárodní klasifikace funkčních schopností, disabilit a zdraví (ICF).
Výstupy z učení
Po absolvování předmětu student/ka umí:
- charakterizovat základní koncepci, modely a přístupy v ergoterapii
- vyjmenovat ergoterapeutické koncepce v klinické ergoterapii, problémové oblasti a potřeby klientů v souladu s klasifikačními systémy v ergoterapii
- určit potřeby klientů v souladu s klasifikačními systémy v ergoterapii
Osnova
  • Obsahové zaměření cvičení:
  • 1. Koncepce oboru ergoterapie.
  • 2. Modely a přístupy v ergoterapii.
  • 3. Předmět a cíle oboru ergoterapie.
  • 4. Diagnostické prostředky ergoterapie.
  • 5. Terapeutické prostředky ergoterapie.
  • 6. Technické prostředky, kompenzační pomůcky.
  • 7. Ergoterapeutické modely a přístupy v péči o horní končetinu.
  • 8. Ergoterapeutické modely a přístupy v neurologii.
  • 9. Ergoterapeutické modely a přístupy v geriatrii a gerontopsychiatrii.
  • 10. Ergoterapeutické modely a přístupy v pediatrii.
Literatura
    povinná literatura
  • BUCHTELOVÁ, E. a L. DONČEVOVÁ. Kazuistiky v ergoterapii a fyzioterapii. Online. Ústí nad Labem: Univerzita Jana Evangelisty Purkyně, 2017. ISBN 978-80-7561-081-2. [citováno 2024-04-24] info
    doporučená literatura
  • MALÝ, S., M. KRÁL a E. HANÁKOVÁ. ABC ergonomie. Online. Praha: Professional Publishing, 2010. ISBN 978-80-7431-027-0. [citováno 2024-04-24] info
  • JELÍNKOVÁ, J., M. KRIVOŠÍKOVÁ a L. ŠAJTAROVÁ. Ergoterapie. Online. Praha: Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-583-7. [citováno 2024-04-24] info
Metody hodnocení
Docházka 80 %
Zápočtový test (min. 70% úspěšnost)
Informace učitele
Předmět je koncipován jako praktický. Poskytuje dovednosti v oblasti ergoterapie.
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2023.
  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.vszdrav.cz/predmet/vsz/leto2024/FYERG1241