VŠZDRAV:VSZNJ4747 Znakový jazyk - Informace o předmětu
VSZNJ4747 Znakový jazyk
Vysoká škola zdravotnickáléto 2020
- Rozsah
- 0/1. 1 kr. Ukončení: z.
- Garance
- Mgr. Marie Vlachová
Vysoká škola zdravotnická - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- VSZNJ4747/cv1: Po 17. 2. 8:50–10:20 Učebna 4, Duškova, Po 24. 2. 8:50–11:05 Učebna 4, Duškova, Po 2. 3. 8:50–10:20 Učebna 4, Duškova, Po 9. 3. 8:50–11:05 Učebna 4, Duškova
VSZNJ4747/cv2: Po 24. 2. 8:50–10:20 Učebna 11, Duškova, Po 2. 3. 8:50–10:20 Učebna 11, Duškova, Po 16. 3. 8:50–10:20 Učebna 11, Duškova, Po 30. 3. 8:50–10:20 Učebna 11, Duškova, Út 7. 4. 9:40–11:20 Učebna 11, Duškova
VSZNJ4747/cv3: St 26. 2. 8:00–9:30 Učebna 4, Duškova, St 4. 3. 8:00–9:30 Učebna 4, Duškova, St 11. 3. 8:00–9:30 Učebna 4, Duškova, Po 23. 3. 9:40–11:10 Učebna 4, Duškova, Po 6. 4. 9:40–11:10 Učebna 4, Duškova - Předpoklady
- Anatomie, Etika, Obecná a vývojová psychologie
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Předmět si smí zapsat nejvýše 28 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/28, pouze zareg.: 0/28 - Mateřské obory/plány
- Všeobecná sestra (program VŠZDRAV, OSE)
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je poskytnout základní informace o psychosociální problematice handicapovaných lidí (neslyšící) se zaměřením především na schopnost dorozumění se s člověkem, který se ocitne ve zdravotnickém zařízení za pomocí znakového jazyka. Seznámit s problematikou neslyšícího dítěte v souvislosti se zásahem do života rodiny.
- Výstupy z učení
- používat základní znakové pojmy
- používat odborné pojmy ve vztahu k profesi.- Osnova
- 1. Úvod do znakového jazyka
- 2. Nácvik jednotlivých znakových pojmů:
- Pozdravy
- Spojky a předložky
- Osoby
- Číslovky
- Slovesa určená pro nutnou komunikaci v daném oboru
- Zájmena
- Určení času a doby
- Pojmy z léčebné a pracovní terapie
- Obecné komunikační fráze při ošetřovatelské péči
- Anatomie člověka - 3. Průběžné opakování získaných pojmů formou jednoduchých vět
- 4. Průběžný nácvik zpětné vazby ve znakovém jazyce
- 5. Samostatné tvoření a ukazování jednoduchých vět v rámci získaných znaků
- 6. Základní znaky pro oběhový aparát
- 7. Průběžné opakování získaných pojmů formou jednoduchých vět
- 8. Průběžný nácvik zpětné vazby ve znakovém jazyce
- Literatura
- povinná literatura
- HUDÁKOVÁ, A. Ve světě sluchového postižení: informační a vzdělávací publikace (nejen) pro zdravotnický personál o životě a potřebách neslyšících, nedoslýchavých a ohluchlých lidí a lidí s kochleárním implantátem. Praha: Tamtam: Středisko rané péče, 2005. info
- doporučená literatura
- GABRIELOVÁ, D., J. PAUR a J. ZEMAN. Slovník znakové řeči. 1. vyd. Praha: Horizont, 1988. info
- Informace učitele
- Předmět je koncipován jako praktický. Výuka znakové řeči se podílí na odborném a specializačním vzdělání studentů. Vytváří předpoklady pro pracovní uplatnění při komunikaci s neslyšícím klientem, jeho rodinou a spolupracovníky. Svým obsahem doplňuje profil sestry a vytváří dobré psychické zázemí pro sluchově postiženého klienta s komunikační barierou. Podstatnou součástí předmětu je praktická výuka obouruční a jednoruční prstové abecedy a tématické celky základů znakového jazyka.
Volitelný předmět je vyučován ve spolupráci as Institutem Neslyšících pro specializované vzdělávání, o.s., Záběhlická 1728/75, Praha 10.
Doporučený ročník a semestr: 3. ročník (ZS), 2. ročník (LS), 2. ročník (ZS), 1. ročník (LS), 1. ročník (ZS) - Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
- Statistika zápisu (léto 2020, nejnovější)
- Permalink: https://is.vszdrav.cz/predmet/vsz/leto2020/VSZNJ4747