VŠZDRAV:ZZNEJ21212 Cizí jazyk - Německý jazyk 2 - Informace o předmětu
ZZNEJ21212 Cizí jazyk - Německý jazyk 2
Vysoká škola zdravotnickázima 2019
- Rozsah
- 7k+14s. 1 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- PhDr. Eva Jansa, M.A. (cvičící)
- Garance
- PhDr. Eva Jansa, M.A.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Zdravotnické záchranářství (program VŠZDRAV, ZZ)
- Cíle předmětu
- Cíle studijního předmětu:
Naučit pohotově a bezproblémově používat jazyk při výkonu povolání, komunikaci s pacientem, jeho rodinou, spolupracovníky. Kultivovat celkový osobní projev, chování a vystupování ve vztahu k cizincům a umožnit vyšší mobilitu a uplatnění na trhu práce. - Výstupy z učení
- Po absolvování předmětu student/ka umí:
- pracovat se zdroji informací, se slovníkem, jazykovými příručkami
- používat slovní zásobu včetně vybrané frazeologie specifické pro obor
- odvozovat významy neznámých slov na základě osvojené slovní zásoby, znalosti tvorby slov, internacionalismů a kontextu
- klást otázky nutné pro efektivní komunikaci s pacientem a porozumět odpovědím
- používat základní lékařskou terminologii
- číst, porozumět a reprodukovat přiměřeně náročný odborný text
- strukturovat písemný projev
- vyplnit lékařské dokumenty a psát odborné informace v cizím jazyce
- pohotově a bezproblémově používat jazyk při výkonu povolání, komunikaci s pacientem, jeho doprovodem a spolupracovníky ve zdravotnickém prostředí. - Osnova
- Obsahové zaměření individuální práce studentů:
- 1. Zdravý životní styl
- 2. Zdravotnická zařízení
- 3. Lidské tělo
- 4. Popis tělesných soustav
- 5. Popis orgánů
- 6. Smyslové orgány
- 7. Reprodukční systém muže a ženy
- 8. Úrazy a první pomoc
- 9. Biochemická a hematologická vyšetření, základní vyšetřovací metody
- 10. Podávání medikamentů
- 11. Základy sesterské komunikace
- 12. Managment ve zdravotnictví, pracovní pozice, funkce managmentu
- 13. První pomoc
- 14. Ošetřovatelství jako vědní obor a profese zdravotnického záchranáře
- 15. Komunikace s klientem/pacientem
- 16. Etika v ošetřovatelství
- 17. Ošetřovatelský proces
- 18. Péče o potřeby pacienta
- 19. Diagnostické a léčebné postupy, podávání léků a sledování jejich účinků
- 20. Multikulturní ošetřovatelství
- 21. Specifická ošetřovatelská péče
- 22. Edukace klienta/pacienta
- Literatura
- Metody hodnocení
- Na webovém portálu IS student vypracuje testy – testové otázky za jednotlivými kapitolami. Úspěšnost musí být alespoň 70 % pro jednotlivý test. Testy lze vypracovávat opakovaně. Při opakovaném spuštění se mění otázky a zaznamenává se ve výpise testů další pokus a jeho výsledek. Po úspěšném vypracování jednotlivých testů vypracuje student souhrnný test, který je náhodně vygenerován ze složky, která obsahuje minimálně 150 otázek. Úspěšnost souhrnného testu musí být alespoň 60 %. Vyučující na webovém portále IS v části Testy ve složce Výsledky testů zkontroluje vypracování jednotlivých testů a výsledky testů.
Studenti dále řeší zadané úkoly, např. prezentace nebo seminární práce, které jsou hodnoceny a kontrolovány vyučujícím a jsou také součástí portfolia studenta. Portfolio je předkládáno při SZZK jako doklad o aktivním naplnění samostudia. - Informace učitele
- Předmět je koncipován jako praktický a poskytuje znalosti z gramatiky a terminologie, klade důraz na získání jasného odborného zdravotnického jazykového projevu. Zvládnutí základní slovní zásoby je předpokladem pro komunikaci v zahraničí. Poskytuje komunikativní dovednosti v obecných a odborných tématech.
Studijní pomůcky:
LÜDER, D. a K. MORAVCOVÁ. Německý jazyk. Studijní materiál – e-learningová opora, zpracováno v rámci projektu Inovace studijního programu Ošetřovatelství a specializace ve zdravotnictví, CZ.1.07/2.2.00/28.0004, v IS.
- Statistika zápisu (zima 2019, nejnovější)
- Permalink: https://is.vszdrav.cz/predmet/vsz/zima2019/ZZNEJ21212