Informační systémy ve zdravotnictví

3.10.4 Grafy

Dokumenty aplikace Word lze obohatit o řadu různých grafů. Pokud v dokumentu vytváříte tabulku a odpovídající graf, musí se jednat o dva na sobě nezávislé objekty. Z wordové tabulky nelze vytvořit automaticky graf.
 
Vytvoření
- Klikněte do místa, ve kterém chcete graf vytvořit
- Na kartě Vložení klikněte na tlačítko Graf
- V levém části zobrazeného dialogového okna Vložit graf vyberte kategorii grafu
- V hlavní části okna vyberte požadovaný graf
- Výběr potvrďte tlačítkem OK
- Zobrazí se excelový sešit s jedním listem na kterém je předpřipravená tabulka
- Na úpravu údajů v tabulce automaticky reaguje i graf vytvořený v aplikaci Word
 
 
Úpravy
Základní úpravou je samozřejmě změna hodnot v tabulce a popisků sloupců a řádků. Pokud chcete vytvořit graf s jiným počtem sloupců či řádků, kliknete v excelovém sešitu levým tlačítkem myši na pravý dolní roh modře ohraničené oblasti a tažením změníte její rozměr.
Při označení vloženého grafu se na pásu karet zobrazí tři nové karty pod nabídkou Nástroje grafu – karta Návrh, karta rozložení a karta Formát, na kterých naleznete většinu potřebných funkcí pro požadovanou úpravu grafu.