Zdravotnicke_pravo_ve_vztahu_k_osetrovatelstvi

11.3 Hodnocení kvality a bezpečí zdravotních služeb

11.3 Hodnocení kvality a bezpečí zdravotních služeb
 
 
Hodnocení kvality a bezpečí zdravotních služeb je dobrovolný proces, jehož účelem je posoudit podle hodnotících standardů organizační úroveň poskytování zdravotních služeb, a to z hlediska jejich kvality a bezpečí.[1]
Jedná se o soubor požadavků na vybrané procesy a ukazatele ve zdravotnickém zařízení z hlediska zajištění kvality a bezpečí poskytovaných zdravotních služeb.
 
Toto hodnocení kvality a bezpečí provádějí fyzické nebo právnické osoby, kterým bylo uděleno oprávnění k provádění této činnosti podle zákona o zdravotních službách. Toto oprávnění uděluje Ministerstvo zdravotnictví. Podmínky pro udělení oprávnění jsou stanoveny tak, aby byly vytvořeny předpoklady pro potřebnou odbornou úroveň hodnocení kvality a bezpečí a i pro nepodjatost držitelů oprávnění k provádění hodnocení.
 
Hodnocení kvality a bezpečí zdravotních služeb se provádí na základě smlouvy uzavřené mezi osobou oprávněnou provádět hodnocení kvality a bezpečí a poskytovatelem zdravotní služby. Součástí této smlouvy je sjednání výše úplaty za provedené hodnocení.
 
O provedené kontrole kvality a bezpečí zdravotních služeb vydá hodnotitel certifikát kvality a bezpečí v případě, že úroveň poskytovaných služeb vyhovuje hodnotícím standardům. Platnost certifikátu je 3 roky.
 
V případě, že poskytovatel nesplňuje podmínky pro vydání certifikátu kvality a bezpečí zdravotních služeb, oznámí hodnotitel tuto skutečnost poskytovateli písemně. Přitom uvede, které podmínky poskytovatel nesplnil.

[1]§ 98, odst. 1 zákon č. 372/2011 Sb.