Zaklady_pedagogiky_a_edukace_v_osetrovatelstvi

12.1.3 Fáze plánování

12.1.3 Fáze plánování
 
  
Podle priorit:
- o nemoci,
- o klidovém režimu,
- o dočasném kardiostimulátoru,
- o periferní kanyle,
- o předoperační přípravě a průběhu výkonu,
- o implantaci kardiostimulátoru,
- o nastavení režimu s kardiostimulátorem.
 
Podle struktury:
- 3 edukační jednotky po 25 minutách
 
Podle cílů:
Kognitivní - pacient má vědomosti o ošetřovatelské péči a o svém onemocnění, jeho příznacích a průběhu, postupu léčby, nutnosti dodržovat klidový režim, nutnosti implantace kardiostimulátoru, průběhu zákroku, následném životě s kardiostimulátorem a změně životního stylu.
Afektivní - pacient si vytvoří kladný přístup ke spolupráci a uvědomuje si nutnou akutní a aktuální změnu v jeho životním stylu a nastaveném režimu.
Behaviorální - pacient dodržuje klidový režim a doporučený životní režim.
 
Podle místa realizace: v nemocničním prostředí, u lůžka pacienta na koronární jednotce intenzivní péče, je nutné zajistit klid, ticho a soukromí.
 
Podle času: v den příjmu, v odpoledních až podvečerních hodinách a dle aktuálního stavu pacienta.
 
Podle výběru: výklad, vysvětlování, rozhovor, názorná ukázka a programové učení, písemné pomůcky, diskuze.
 
Podle formy: individuální.
 
Typ edukace: úvodní (iniciální), prohlubující a při propuštění pacienta do domácí péče -  kontinuální.
 
Pomůcky: písemné pomůcky, obrázky, publikace, brožury. Edukační tabulky, powerpoint.