Osetrovatelska_pece_o_dite

2.2 Organizační formy her

2.2 Organizační formy her
 
 
Na základě vývoje dítěte a sociálních vazeb mezi dětmi můžeme hru rozdělit na individuální a kolektivní. V raném věku, kdy je v popředí vývoje sebeuvědomování, dítě je egocentrické převažuje hra individuální. Děti si hrají vedle sebe nikoliv společně. Postupně se vývojově dostává dítě od „já“ ke vztahu „já a ty“ a začínají se uplatňovat společné hry. Hru dítěte lze usměrňovat a organizovat. Podle toho jak se uplatní výchovný zásah, dělíme hry na volné (spontánní) a řízené (usměrňované). Volná hra umožní dítěti vybírat si hračky, místo pro hru, spoluhráče a také délku trvání hry. Řízená hra má určený výchovný obsah, je užívána v rámci výchovného zaměstnání, dospělý ji navozuje vhodně volenou motivací.