Osetrovatelska_pece_o_dite

5.6 Metodika výtvarné výchovy

5.6 Metodika výtvarné výchovy
 
 
Cílem výtvarné výchovy je rozvoj tvořivosti dětí a kladné emoce.
 
Stádium znakové kresby
Pokud dítě nemá dostatek příležitostí během druhého roku k výtvarné činnosti, přetrvává stádium obsažného čárání. Získává však zajímavější a různorodější charakter.
Výběr materiálu – přidáváme tekuté temperové barvy, tuš, špejle, štětce. Děti malují také prstem. Umožňujeme střídání barev, učíme děti vymývat štětec. Velikost papíru volíme podle techniky kresby (A2, A3).
Koncem třetího roku nastupuje další stádium – znaková kresba. V nakresleném obrázku vidí určitý předmět nejen dítě, ale také dospělý. Dítěti se podařilo znázornit určitý charakteristický znak předmětu, tak že je podobný skutečnosti.
Důležité je děti motivovat, povzbuzovat, otázkami ke kresbě posilujeme obohacování kresby.