Paliativni_pece

5.7.2 Kvalita – ale z čeho a z čí perspektivy

5.7.2 Kvalita – ale z čeho a z čí perspektivy
 
  
Zlepšování kvality paliativní péče a její hodnocení je důležité, aby se tato péče mohla zdokonalovat, aby se zvyšovala spokojenost klientů, aby se daly stanovit náklady na ni a aby bylo možno srovnávat různé intervence. Ale o kvalitu čeho nám přesně jde? Na kvalitu je možné pohlížet ze tří hledisek – z hlediska klienta, z hlediska odborníka a z hlediska managementu. Jedině tak dojde k rozvoji sjednocených, komplexních a přiměřených standardů. O různých pohledech na kvalitu a o tom, že lidé z oboru ji vnímají jinak než pacienti, už toho bylo hodně napsáno. Zatímco podle odborníků je ukazatelem kvality technologická odbornost, která nás dělá zdravějšími (tj. vede k lepším výsledkům péče), pro pacienty je cennějším ukazatelem kvalita celku klinické péče a služeb (daná například i tím, jak dlouho museli čekat na konzultaci s lékařem). Při kritickém posuzování kvality péče a poskytování nějaké služby je tedy třeba mít tento rozdíl na paměti a brát v úvahu hlediska všech zainteresovaných.